Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

Hayıflanmak ve yakınmak arasındaki fark

Sözcüklerin anlamları ile ilgili ayırtıları, çoğu zaman yılların getirdiği alışkanlıkla kendim bulabiliyorum; fakat karşı tarafa aktaramayabiliyorum. İşte geçenlerde yeğenimle çalışırken böyle oldu. Yakınmak ve hayıflanmak arasındaki farkı net tanımlayamadım. Şimdi internetten baktım ve yazıyorum.

Hayıflanmak: Kişinin yapmadığı işten duyduğu üzüntüdür.

Yakınmak: Bir kişiden duyulan rahatsızlığı başkasına aktarmaktır.

Hep yakınan bir insan olmamdan şikâyetçi olan annemin gözleri belirdi bu ayrıntılara değinirken. O kadar alınganım ki bu konuda; herhangi bir yerde adı bile geçse bakıyorum ( şu anda da olduğu gibi ) mideme bir yumru gelip oturuyor. Başlıyorum zihinsel olarak kendimi kendime savunmaya. Ne ağır iştir o. Kafam küp gibi olur. Taşıyamam. En yakın yere başımı yaslayasım gelir. Bu yaslanacak annemin omzu olsa pek memnun olurum aslında. Hele ki, olduğum gibi kabul göreceğimden eminsem.

Anne omzunu dik tutsana, boynum ağrıdı. Teşekkürler!

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..