Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '09

 
Kategori
Şiir
 

Hayyam'la Muhabbet…

Hayyam'la Muhabbet…
 

İkisi de ayartır aklımı, gülün alı, şarabın lâlı...


Hayyam'la Muhabbet…

Sıkıldım, düşmekten dünya derdine
Dinlenme molası verdim kendime,
Niyetim ziyafet çekmekti sevgime…

Başladım Ustayla muhabbete…

Baktı bana, ne bu halin diye süzerek
Yine kaptırmışsın, boş vermişsin diyerek
Hazırlandı, bir şeyler söylemeye
Biraz da üzgün olduğumu zannederek...

Bak dedi, sana verebileceğimin ancak bir tutam sözdür…

Hadi bakalım doldur da kadehini
Sana diyeyim yaşama dair sözlerimi…
Usta başladığında söylemeye sırlarını
Anlamaya çalışırken ben, neler dediğini…

Yerin üstüne baktım, uykuya dalmışlar;
Altına baktım, çürüyüp toprak olmuşlar.

Aman usta… bizden söz etmezsin her halde....

Ne yerde ne gökte, yer bırakmadın bize,
Havada salıncak mı kuracağız kendimize.
Ya üste uyutursun, ya altta çürütürsün
Ne yapsak ne etsek ayak sürütürsün...

Güldü. Bak dedi, madem anlamadın beni
Devamını söyleyeyim de uyandırayım seni…

Yokluk ovasında başka ne var ki zaten:
Daha gelmemişler var, gelip gitmişler var.

Aman Usta öldürdün bizi, masal mıydı söylediklerin…

Madem dünya yokluk ovasıdır
Desene, uğraşımız boşunadır
Biz de çabalamayız olur biter…
Zaten kazdığımız mezar odasıdır…

Gelmemişlerden söz edersin
Gelip gidenleri yâd edersin de
Yaşayanlara bir şey demezsin…

Ben de zannetmiştim ki;
İçtiğimizde şarabı, dünya bizim olacak,
Ay gibi sevgiliyle, sabah olmayacak
Bitmesin diye rüyamız, güneş dahi doğmayacak.

Hani nerde söz ettiğin güzellikler;
Dostlar, canlar vardı âlemde, tanışılacak
Aşklar yaşamışlardı, şarkılar yakılacak…
Sevgiler yazmışlardı, şiirlerde okunacak.

Uyurken mi yaşayacağız bunları, yoksa çürürken mi?
Yoksa ölüm uykusuna yattık da haberimiz mi yok,
Onun için mi karıştırırız rüya ile gerçekleri...
..... .......... ....... ......
Küstüm… bir müddet okumayacağım dediklerini...

 
Toplam blog
: 193
: 1045
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Bilecik doğumluyum. Emekli Eğitimciyim. Ankara'da ve yazları Kuşadası'nda yaşıyorum Günlük uğraşl..