Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '20

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hazreti İdris

Hazreti İdris – İlimlerin Atası

“İnsanlık okumuyor evladım, öğrenmiyor. Merakları ilim adına yok, bilgi adına yok. Yaşadıkları her günün hatta her dakikanın kıymetli olduğunun da farkında değiller. Zaten istikrarlı da değiller. Sen İlimlerin Atasını bilir misin?”

“Hazreti İdris’ten söz ediyorsunuz sanıyorum.”

“O’na neden İlimlerin Atası deniliyor biliyor musun? Çünkü insanlara çeşitli ilimleri o öğretti. Matematik dersleri verdi. Fen ilimleri, tıp ve yıldızları öğretti. Senelerin sayısını, tüm hesap bilimini öğretti. Hazreti İdris, Allah tarafından gönderilen üçüncü peygamber. Hazreti Adem’in altıncı kuşaktan torunu. Düşünebiliyor musun ne kadar geçmişten söz ediyorum. İlk zamanlardan ve onun öğrettiklerine bak. Daha neler öğretmemiş ki. Yıldızların durumunu anlatmış. Şehir kurmayı öğretmiş. Sanatı ve idareciliği öğretmiş.  Yüz şehir kurmuş.”

“Onunla ilgili ilk terzi diye de bilirim.”

“Doğru. İğne ile dikiş dikmesini o öğretmiştir. Kalem ile yazı yazmasını da o öğretmiş.”

“Efendim, bunları nasıl kendi bilmiş?”

“Hazreti İdris’e Peygamberlik döneminde toplam otuz sayfa Suhuf indirilmiş. Kabil Oğullarına peygamber olarak gelmiş ve Yüce Allah’ın dinini yaymak için görevlendirilmiş. Elbette bu bilgileri Yüce Rabbim ona ilettirmiş.”

“Kırk bin kere maşallah.”

“Maşallah. Kur’an’ı Kerim’de adı geçen peygamberlerdendir.

 

Kur’an-ı Kerim- Meryem, 19/56-57.

“(Ey Muhammed)! Kitapta İdris'e dair söylediklerimizi de an. Çünkü o, dosdoğru bir peygamberdi. Onu yüce bir yere yükselttik.”

 

Kur’an-ı Kerim-Enbiyâ, 21 /85-86.

“(Ey Muhammed)! İsmail, İdris, Zü'l-kifl hakkında anlattığımızı da an; onların her biri sabredenlerdendi. Onları rahmetimize kattık. Doğrusu onlar iyilerdendi.”

 

Meryem Suresi, 56. ayet:

Kitap'ta İdris'i de zikret. Çünkü o, doğru olan bir peygamberdi.

 

Meryem Suresi, 57. ayet:

Biz onu yüce bir mekân (makam)a yükseltmiştik.

 

Enbiya Suresi, 86. ayet:

Onları rahmetimize soktuk, şüphesiz onlar sâlih kimselerdi.”

 

İslam Giray heyecanlanmıştı.

“Efendim, Kur’an-ı Kerim’i ezbere biliyor musunuz?”

“Ben bütün kitapları ezbere bilirim.”

“Çok güzel efendim.”

Onun döneminde çok mucizeler yaşanmıştır. Hazreti İdris, bulutlarla konuşur onları yönlendirirmiş. Bunun gibi o kadar çok mucizeleri varmış ki…

O, tek doğru yolun Allah yolu olduğunu anlatmıştır. O’nun asıl ismi Ahnuh ya da Hanuh’tur. Kur’an-ı Kerim’de çok kitap okuduğu için ona İdris lakabı verilmiştir. Ayrıca O’na Peygamberlik, hikmet ve sultanlık verildiği için ‘Müselles bin-Ni’me’ yani kendisine üç nimet verilen de denilmiştir.

Hazreti İdris, her türlü kötülük, isyan ve günahın çok işlendiği bu topluluğa peygamber olarak gönderilmiştir. O, Allah’ın emir ve yasaklarını anlatmış. O’na çok az insan itaat etmiş. Diğerleri karşı gelmiş.”

“72 lisan konuşurmuş, Bilge Baba.”

“Doğrudur evladım.  Her kavme onların lisanıyla konuşmuş, Allah yoluna davet etmiş.”

“Ben birde şöyle bir şey okumuştum. Putperestlikle ilgili. Siz daha iyi bilirsiniz.”

“Hazreti İdris’in diri olarak göğe çıkarılmasından sonra ona inananlar, sevenler O’nu hatırlamak için resmini yapmışlar. Ne yazık ki sonra gelenler bu resmi tanrı zannetmişler. Buna benzer heykeller yapmışlar. Putperestlikte böylelikle başlamış olmuş.”

“Ne kadar yazık efendim.”

“Öyle. Hazreti İdris’in nasihatlarını konuşalım evladım. Hepsi birbirinden kıymetli.

 

“Akıllı kimsenin mertebesi yükseldikçe tevazuu artar.”

“Akıllı kimse, başkasının ayıbına bakmaz! Kişinin ayıbını yüzüne vurmaz! Malı çoğaldıkça, mağrur olup ahlâkını bozmaz!”

 

“Nefsini temiz tutmayanın, aklı yok demektir!”

 

“Âhiret ile Dünya sevgisi asla bir arada bulunmaz!”

 

“Dua ettiğiniz zaman niyetiniz hâlis olsun!”

 

 

Nazan Şara Şatana

 

Seri olarak yazdığım kitaplarımdan…

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....