Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '14

 
Kategori
Aile
 

Her evin bir kokusu vardır.

Her evin bir kokusu vardır.
 

Bu sabah İzmir'den tatil için gelmiş olan kızımı ve torunlarımı yolculadım. Pazartesi sabahı okulları açılacak ve dönmek zorunda idiler. Tabii tatil güzel, eğlenceli ama bitti.

Sabah kahvaltı sırasında 9 yaşındaki torunum Ural bir söz söyledi.' Sizin ev patlamış mısır kokuyor.'dedi. Evimizde mısır patlatma makinesi yok ve biz hiç mısır patlatmayız. Ben de böyle bir koku duymadım bugüne kadar evde. Hani dese ki yemek kokuyor, kek kokuyor,börek kokuyor anlayacağım. Zira son günlerde mutfak epey faaliyet halinde idi.

O an düşündüm, evlerin kokusu deyimi bana bir çok şey anımsattı. Ben de bugünkü yazımı 'Evlerin Kokusu' konusunda   yazmaya karar verdim.

Öncelikle bizim evin neden patlamış mısır koktuğunu düşündüm. Sanırım 9 yaşındaki bir çocuk için patlamış mısır kokusunun ne kadar cazip bir koku olduğunu, neleri anımsatabileceğini düşünebiliyorsunuz. Patlamış mısır kokusu torunuma beraber gittiğimiz filmleri,o filmleri seyrederken  paylaştığımız kahkahaları ve daha bir sürü güzel  şeyi anımsatıyor. Hepsi güvenin, iletişimin ,sevginin belirtisi olan bir dizi güzel şey. İşte bizim ev torunuma aramızda paylaştıklarımızı anımsattığı için patlamış mısır kokuyor.

Sonra çocukluğum aklıma geldi. Babaannemim  Kuzguncuk'taki evini düşündüm. Önceleri çörek, börek kokan, yıllar içinde gülsuyu kokmaya başlayan Babaannemin evi. En sonunda o ev mentollu entresan bir koku kokmaya başlamıştı. Çok sonra bu kokunun bir romatizma ilacından kaynaklandığını anlamıştım.

Hafif rutubet kokan Adadaki yazlık evimizi düşündüm. Bütün kış kapalı kaldığı için yaz başında kapıyı açtığımızda  adanın havasından dolayı rutubet kokan ve bana yazı, denizi anımsatan Ada evimiz.

Annemin evini düşündüm bir an. Kapıyı açınca Chanel 5 parfümü kokan annemin evi. Annem en çok o parfümü sürerdi ve çok severdi. Öldüğünde dolabını boşaltırken bütün giysilerine sinmiş o koku beni ağlatmıştı. Şİmdi ne zaman Chanel 5 kokusu duysam gene ağlarım.

Evlerin kokuları anlatmakla bitmez, Kahve kokan evler, yemek kokan evler, çay kokan evler.

Sanırım en güzeli, sevgi kokan evler. Evlerimiz ne kokarsa koksun önce sevgi koksun. Mutluluk koksun.....

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..