Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '07

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Her sakallı hacı, her sarışın alman!

Her sakallı hacı, her sarışın alman!
 

Gelibolu- Lapseki çalışan feribotlar.

Seyyar satıcılar tarafından istila edilmiş.

İlle de parfüm alacaksınız.

Parfüm derken öyle kaliteli kokular aklınıza gelmesin. Sokak ağzıyla “Çakma” dediğimiz türden.( Ünlü markaların taklitleri)

Biz öyle böyle alışığız da.

Yabancı turistlerin hali içler acısı.

Nedendir bilmem, Türkiye’yi ziyarete gelen insanların hepsini varlıklı zannediyoruz!

Kullandıkları elektronik eşyalara, giyinişlerine bakarak; hepsi orta halli insanlar işte.

Çoğu emekli, kendi halinde gariban misafirler!


Kullanılan dil, “feribotça”

- Abla pilis, bi sık ya..Fıs fıs no many.Madam..Madaaam..Welkomdı Turkey.

Feribota düşenin hiç şansı yok.Kaçabileceği gidebileceği yerde yok.Yolculuk otuz beş dakika sürüyor ve onlarca parfümcü var.

Biri gidiyor, biri geliyor.

Bermuda şort ayağımda, şapkam, güneş gözlüklerim. Olup biteni bıyık altından gülerek izliyorum.

Turistlerin arasına karıştık oturduk.

Ben Alman genç para babaları gibi duruyor olmalıyım ki.

Benimde kısmetime bir parfümcü düştü, hem de en yapışkanından.

Adam Almanca’nın Elifinden girdi.

Biz kırılacağız gülmekten.

Hiç renk vermiyoruz.

Anlattı da anlattı.

En sonunda çantadan denemem için bir şişe uzattı.

Bulmuşum bedava parfümü kaçırır mıyım hiç?

O bileğime sıkacaktı.

Ben adamın elinden aldım parfümü, şişeyi yarıladım.

Parfümcüde renk beniz attı.

- Sende bizden beleşçisin be Hans ağabey..

- Was

- Was ya bitirdin şişeyi..

- Ya ya..

- Zehn euro

Adam bizi borçlu çıkartacak.

-Sen vermedin mi şişeyi bana

-Türk olduğunu söylesene be ağabeyciiim.Anamı ağlattın benim.

- Sormadın ki. Peşrevsiz tek daldın..Memleket nere

- Gelibolu

- Benim bir okul arkadaşım var burada tanır mısın.?

- Kim?

-Hüseyin Altınışık( En son Mardin’de askerken karşılaşmıştık.Kulakları çınlasın)

- Tanımam mı beya. Bizim üseyin.Benim de ortaokul arkadaşım Astsubay oldu o, sende mi Gelibolulusun.

- Yok ben Çorluluyum… Neyse bol şans sana

- oşçakal ans ağabeyii

( Hüseyin iyi ki aklıma geldi, parfüm parasını istemekten vazgeçti adam)

Tam biz sohbeti bitirmiştik ki, başka bir seyyar satıcı yanaştı yanımıza, bizim parfümcüye;
-Sen gelmesen ben gidecektim yanlarına, ağabeyi Alman sandım.

Her sakallı hacı, her sarışın Alman!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..