Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Bir başkadır benim memleketim

Bir başkadır benim memleketim
 

Dün akşam yani 19 Mayıs 2007 tarihinde memleketimizin resmi bir yayın kuruluşu olan TRT1' de harika bir program vardı. Bilmem izleyebileniniz oldu mu? Malum TRT resmi bir kanal ve sanırım bizler zaten akşama kadar işyerinde resmiyetle boğuluyoruz, akşamda oturup resmiyeti devam ettirmeyi pek tercih etmiyoruz haklı olarak.
Tabii bu kanal artık eskisi kadar sıkıcı değil, gerçekten kaliteli düzeyli bir çok yayın yapıyor uzun zamandır. Her açtığınızda yurttan sesler korosunu görmek gibi bir ihtimal yok...
Evet benim izleme şansım olan bu program bir harikaydı, on dakikada bir ağladım desem yalan olmaz. Yazımın başlığından anlaşıldığı gibi bu programda memleketimin güzelliğini gördüm yaşadım hissettim. Hangi ülke vardır ki bu kadar renkli olsun, türküsüyle, marşıyla, halk oyunuyla kendi güzelliğini bu kadar ruhlarda hissettirsin. Yok, ben görmedim hiç şahit olmadım.
Ve benim anlamadığım bir o kadar da hoşuma gitmeyen bir şey var. Yurtdışı turları. Yalnış duymadınız yurt dışı turları, ülkemizde birçok insan dünyanın parasını verip bu turlara katılıyor. On gün bu turlarla Avrupanın dört beş ülkesini gezip-görüp geldiler, iyi çok güzel aferin. Gelince de günlerce anlatırlar bizler de ağzı açık dinleriz tabiri caizse. Ah ne güzel keşke para olsa da biz de gitsek, dur bir dakika sen bunu düşünmeden önce, bir sor bakalım laf olsun diye yani, bak ne cevap alacaksın. Sen Çanakkale' yi gördün mü? Cevap hayır, Efes'i hayır, Urfa'yı hayır, Trabzon'u hayır, Ankara' yı hayır, İstanbul'u hayır, Adıyaman'ı hayır, Konya' yı hayır, Diyarbakır'ı hayır, güzelim İzmir'i hayır, Maraş'ı hayır, Bursa'yı hayır, Ağrı'yı hayır... hayır hayır hayır. Bunlar sadece benim sayabildiklerim, sizlerin ekleyeceği benim bilmediğim duymadığım daha çook kültür abidesi, daha çook güzellik vardır eminim. Ve ben benim ülkemde bunca güzellik keşfedilmeyi, görücüye çıkmayı beklerken aldığım bu çoğunluk hayır olan cevaplardan çok rahatsız oluyorum. O turlara akıttığın paranın yarısıyla, benim memleketimde bu güzellikleri beşyıldızlı otellerde konaklayarak görme şansına sahipsin. Benim olan memleket aynı zamanda biraz da senin oluyor hatırlatırım. O turlara katıldığın milyarları burada kazanıyorsun. Sen ve senin gibiler biraz daha hassas olabilse, hem kendi kültürünü öğrenmiş, burnunun dibindeki güzellikleri görmüş olur, hem de bu memleketin turizminin gelişmesine katkıda bulunur.
Bilmiyorum haklımıyım, ama benim içimi ürpertiyor bu tercihler.
Bir başkadır benim memleketim, bu sadece bir şarkı değil, havası suyu insanı taşı-toprağı altın benim memleketimin, her köşesi cennet. Sen bu cennette yaşıyorsun. Kıymetini bil. Sonra da neden bu ülke kalkınmıyor deriz. Biraz daha hassas olalım, biraz daha ince. Önce kendim demesini biliyorsan, önce memleketim demesini de bileceksin. Çoluğuna çocuğuna da aynı sevgiyi aşılayacaksın. Kimse bükemez bileğini ondan gayrı bu memleketin.
VE unutmayın BİR BAŞKADIR BİZİM MEMLEKETİMİZ. NE GEZMEK-GÖRMEKLE BİTER, ne de ANLATMAKLA.. Hepiniz bildiğiniz en güzel sevgilerle kalın...
Memleket sevgisi en büyüğü olsun.

 
Toplam blog
: 8
: 652
Kayıt tarihi
: 02.03.07
 
 

Kendimi bildim bileli çalışıyorum. İş hayatı zor tabii…Yazmayı çok severim, konuşmayı da :-)) Gün..