Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '09

 
Kategori
Yeni Modeller
 

Herkes birbirini kopyalıyor, yaratıcılık öldü

Son dönemde dikkatimi çeken esinlenmeler (!), kopya demeyelim de suç olmasın..Ama bakanlar kararlarını versinler

1.Yeni çıkan Chevrolet Cruze...Bir çok şey söylenebilir ama ben en bariz olanını söyleyim..Arka stoplar sanki güncel Honda Civic'ten alınmış gibi..Bir ihtimal Chevy, Honda ile anlaşmış, kendisi arka stop üretmiyor, Honda'dan parça alıyor gibi .-)

2.Hyundai Getz...Şu aralar üretimden kalkmak üzere olan bu aracın arka tamponunun ortasındaki stop lambası direkt Peugeot 206'dan esinlenme..

3.Hyundai i30...Direkt Bmw 1 serisinden esinlenmiş..

4.Güncel bir çok Kia modeli..Modeline göre farklı Peugeot (bazen de Citroen) modelinden esinleniyor nasıl oluyorsa..En bağıran örneği yeni çıkan Kia Cee'd Station Wagon modelinin arka kısmı direkt Peugeot 407 sw'den klonlanmış gibi...acaba Kia'nın "benchmark"'ı Peugeot mu?

5.Kia Picanto..Hyundai i10 serileri...Peugeot 107..ya da Citroen c1'e tesadüf ötesi benziyorlar..

6Vw'in bu yıl Frankfurt oto fuarında tanıtımını yaptığı henüz konsept denilen elektrikli küçük aracı dışarıdan bakıldığında neredeyse Peugeot 107nin tasarım ikizi gibi..

7.Çin malı araçlardan bahsetmeye gerek yok

Bir kaç yorum: Çinli üreticiler...Aslında avrupalı otomobil üreticilerinin bu işten ne kadar fahiş paralar kazandıklarını ürettikleri arabalarla kanıtladılar..kopyalama..esinlenme..benzerlik..ne dersek diyelim...Birebir benzeyen modellerde minimum 2 kat fiyat farklılıkları tüketiciye atılan kazığın büyüklüğünün kanıtı..Kimse kalite filan demesin..Hiçbirinde %100 kalite farklılığı yok...Servis yaygınlığı..Parça tedariki anlam ifade edebilir sadece..

Avrupalı üreticiler, başta Vw, Autoshow gibi dergilerle..kendilerinin ne kadar iyi olduğunu tüketicilerin beyinlerinde pekiştirmeye çalışıyorlar..Bu dergiler aslında sadece dergi değil..Otomobil markalarının satış destek ekibinin bir parçası niteliğinde..Şahsen ben Türkiye Autoshow dergisinde Vw aleyhine henüz bir ifade görmedim..Vw'in nuhnebiden kalan 8 valfli meşhur 1.6 lt. 102 hplik motorunu yeri geldiğinde allayıp pulluyorlar..Vw de 2010 model muhteşem(!) araçlarını utanmadan bu motorla satmaya devam ediyor..16 vallfi olmayan bir motoru örneğin Japon bir üretici yapsa yerden yere vururlar, ama Vw ne eylerse güzel eyler demek zorundalar. Hatırlıyorum, yıllar önce Japonlar bu yeni motorları ürettiğinde bu çok bilmiş dergiler..Ama alt devirlerde çekiş güçleri zayıf geyiğine sarıp yine eski teknoloji motorları öne çıkarıyorlardı..Neyse Vw de 16 valf teknolojine geçti de yeni nesil motorların aslında ne kadar iyi olduğunu duyabildik.

Son olarak bir kaç yıl önce Vw fsı motorları çıkardığında sanki insanoğlu güneşe gitmiş muamalesi yapılmıştı..Şimdi fsı motorlar nerede, tsi çıkardılar..Bakalım ömrü ne kadar olacak..eminim birileri tsı motorlar aslında fsı motorun ileri versiyonu...fsi olmadan tsi motora geçilemezdi hikayesini anlatacak...Çünkü birileri böyle öğretmiş...Yemezler..

Otomobil yayoıncılarndan beklentimiz, düsürt ve objektif yayın yapmaları, sahibinin sesi olmamaları, en azından bunu çaktırmadan yapın, zekamıza hakaret etmeyin.

Son birkaç soru..Son 5 yılda Audi A4 kaç defa kasa değiştirdi ya da makyaj gördü? Güncel A4'ün baz model niteliğindeki 1.8 lt 120 HPlik motoru ne işe yrar? Aynı grupta VW 1.4 motordan yerine göre 125-170 HP güç çıkarırken, A4'te 1.8 litre motor acaba bu aracı alacak ağaların arabalarının arkasında küçük motor hacmi yazmasını istememeleri nedeni ile mi kullanılıyor, merak ettim..

VW Polo Classic, VW Bora neredeler? Niçin yoklar?

 
Toplam blog
: 29
: 803
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

40 yaşındayım. Bankacılık sektöründe çalışıyorum. Bankacılık, finans, ekonomi ile mesleğim gereği il..