Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

22 Haziran '07

 
Kategori
Pazarlama
 

Herkes için pazarlama

Herkes için pazarlama
 

Bakkal, kasap, taksi, büfeci yada seyyar satıcılar için pazarlama kavramı çok düşünülmez. Büyük şirketler, markalar veya sektöre göre pazarlama kavramının altı çizilmeye çalışılır. Halbuki yukarıda bahsettiğim küçük esnafında pazarlama konusuna dikkat etmesi hem daha fazla kazanmasını hemde işini daha rahat yapmasını sağlayacaktır. Bu yüzden aşağıdaki soruları tanıdığınız tüm küçük esnaf tanıdıklarınızla paylaşmalı ve onların bu soruların yanıtlarını hayatlarına geçirmeleri konusunda cesaretlendirmelisiniz.

Adım 1 – Pazarlama yapmak istemenizin amacı nedir?

Yeni ve/veya düzenli müşteriler elde etmek mi? Geleceği daha net görmek mi? Karlarınızı yada gelirlerinizi artırmak mı? gibi amacınızı ilk iş belirlemelisiniz.

Adım 2 – Sizin diğerlerinden farkınız ne?

Şimdi insanların sizi tercih etmeleri için yarattığınız, yaratacağınız yada sahip olduğunuz farklılıkları düşünün. Hiç kimsenin yapmadığı bir şeyi yapmak zordur ama sizin olduğüunuz bölgede yapılmayan bir şeyi yapabilirsiniz. Veresiye vermek, kahve ikram etmek, taksicilerin gazete sunması vb. insanların sizi tercih etmelerini sağlayacak bir farklılık yaratın. Bunun ne olacağını bilmiyorsanız müşterilerinizin ne beklediğini onlara sorun.

Adım 3 – Hedef müşterilerinizi tanımlayın

En kriştik işlerden birisi budur. Bir market için o bölgedeki müşteriler, taksici için durak bölgesi yada belirli bir site skinleri olabilir. Yaptığınız pazarlamanın etkilerini görmek istediğiniz insanları belirlemelisiniz. Ne kadar belirli bir gruba odaklanırsanız o kadar başarılı olursunuz.

Adım 4 – Pazarlama silahlarınızı belirleyin

Elinizde hangi tip pazarlama araçları var? Broşür, magnet, kartvizit, internet sitesi, kullandığınız poşet yada paket kağıtları vb. Hedef kitlenize bu silahlarınızla nasıl ulaşacağınızı düşünün.

Adım 5 – Niş olan tarafınızı belirleyin

Müşterilerinize nasıl bir değer sunuyorsunuz? Onlar için ekstra nasıl bir fayda sağlıyorsunuz? Kasapsanız etlerinizin taze olması, market için yöresel gıdaları getirmek, berber için güzel masaj yapmak vb.

Müşterilerinizin hangi problemini çözüyorsunuz? Taksiler için hızlı götürme yada 24 saat ulaşılabilme, terziler için akşam 18:00 işle 24:00 arasında servis sunma vb.

Müşterilerinizin aklında nasıl kalmayı planlıyorsunuz? Taze ürün sunan, anında cevap veren, temiz ve düzgün iş yapan vb.

Müşterinizin kafasında yaratacağınız imaj sizin sunduğunuz değerdir.

Adım 6 – Bütçe belirleyin

Mesela aylık gelirimin %4’ünü pazarlama için harcayacağım diye bir kural koyun. Bu bütçenin %60’ını mevcut müşterilerinizi elde tutmak için, %40’ını yeni müşteirler bulmak için kullanın.

Sadece bu basit 6 adım bile yaptığınız işte sizi farklılaştırmada işe yarayacaktır. Ama önemli olan bu maddeleri ciddiye alıp bir plan dahilinde uygulamaktır. Birçok kişi bu işte süreklilik arzedemediği için başarısız olmaktadır.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..

 
 
 
 
 

 
Sadece bu yazarın bloglarında ara