Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Herkese sınavsız 2. üniversite okuma fırsatı

Herkese sınavsız 2. üniversite okuma fırsatı
 

Üniversite mezunlarının tekrar sınava girmeden ikinci bir üniversiteyi daha okuyarak, ikinci bir üniversite diploması sahibi olması mümkün. Eğer mezun olduktan sonra bir işe başladıysanız ve çalışıyorsanız da ikinci üniversiteyi okuyabilirsiniz. Çünkü ikinci üniversiteniz için devam zorunluluğunuz bulunmuyor.

Derse devam etmeseniz de, dersleri takip etme olanağına sahipsiniz. Hem de evinizde oturduğunuz yerden. Zira dersler TRT 4. kanaldan belli bir program dahilinde yayımlanıyor. Eğer çalışıyor ve ders anlatım saatleri ile çalıştığınız saatler çakışıyorsa üzülmeyin. Çünkü arzu ederseniz derslerin VCD ve DVD setlerini alarak dilediğiniz vakitte ve dilediğiniz kadar derslerinizi takip edebilirsiniz.

Eğer dört yıllık bir örgün yükseköğretim programından mezun iseniz, alanınız dışında olmak üzere herhangi bir sınava girmeksizin belirlediğiniz açıköğretim programına kayıt yaptırarak ikinci bir üniversite okuyabilirsiniz.

Sadece dört yıllık örgün eğitim programı mezunu olmanız da şart değil, iki yıllık örgün ön lisans mezunu iseniz de ikinci bir açıköğretim ön lisans programına kayıt yaptırabiliryorsunuz. Fakat ikinci üniversite için istediğiniz her an kayıt yaptıramıyorsunuz. Her yıl bellirlenen tarihlerde kısa bir süre içerisinde ikinci üniversite kayıtları alınıyor.

Sınavsız olarak kayıt yaptırabileceğiniz ikinci üniversite açıköğretim programlarının neler olduğunu, başvuru sürelerini ve size en yakın açıköğretim bürosunun (başvuru noktası) adres ve krokisine ait bilgileri ÖSS ile ilgili bilgileri içeren sitelerde bulabilirsiniz.

Sinan ÇAĞIRAN
www.OSSservisi.com Editörü

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..