Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '17

 
Kategori
Heykel / Seramik
 

Heykel Sanattır/Güzelliktir, Mezar Taşı Zihniyetiyle Birilerini Yaşatmak İçin Heykel Yapılmaz

Heykel Sanattır/Güzelliktir, Mezar Taşı Zihniyetiyle Birilerini Yaşatmak İçin Heykel Yapılmaz
 

Heykeli sevmiyorum çünkü Sezar’ın heykelini dikiyorlar, Cleopatra’nın değil. Heykel sanattır/güzelliktir, Sezar’ın ne güzelliği var. Varsa bir güzelliği yap heykelini Roma sokaklarında boy göstersin, Romalı dilberlerin aklı başından gitsin;  bana ne kahramanlığından, çok önemliyse müzeye bir tane koy örnek cinsinden.

Hayır yani resmen sanatı öldürmek; belirli anıtlar dışında- ki onlar da olağanüstü olsun- heykel sanatını tarihte marifeti kelle koparmak olanların kellesine murdar etme.

Heykel amacı dışında kullanılıyor, hâlbuki resimde müzikte ne yaptıysan heykelde de güzelliği anlatacaksın, kılıçlı adamların ne güzelliği var ya!

Mezar taşı yapar gibi heykel yapıyorlar, şunun heykelini dikelim bunun anıtını yapalım; o zaman heykele sanat demeyelim. Ben rastladığım heykellerde bir güzellik göremiyorum. Yani sanat gibi gelmiyor bana.

Heykelin bu şekline başka bir isim verilmeli. Ben bir Yunus balığına rastladım, olağanüstü güzel. Heykelleştirdim, budur heykel. Yani etrafına güzellik katar.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..