Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hıdrelleze hazırım

“ Deliye her gün bayrammış ya”, ben de o misal; her an hıdrellez listesi gibi listem hazır ve nazır. Hatta bir tane de o listeden, cüzdanımın içine koydum. Aklıma geldikçe, daha doğrusu cüzdanımda gördükçe okuyup isteklerimi taze tutmaya çalışıyorum.

Hıdrellezde kendimi bildim bileli annemin öğretisi başta olmak üzere öğrendiğim bazı ritüelleri yerine getiririm. Bugün de getirmeye istekliyim. Hazırlık kısmı abdest alıp dua ederek gül ağacı dibine yapılan görsellerle başlıyor. Ev, araba, eş, sağlık, para vb. Hatta para koyuyorum ve ertesi sabah onu kimse görmeden alıp bantlıyorum ve cüzdanıma koyuyorum. Koca yıl onu cüzdanımda taşıyorum, bantlamamın nedeni de; korkumdan, olur ya diğerleriyle karışır ve kullanırsam diye. Diğer görsellerde koşullara göre ve isteğe göre ortadan yok ediliyor ya da kendiliğinden yok oluncaya kadar orada kalıyor. Tabii, bir de yine kimseye göstermeden denize ya da suya atılan istek listesi var. Su gibi akıp gerçekleşsin, diye. Sokak kapılarına asılan güller de başka bir ayrıntı.

Aslında annemlerin gençliğindeki kutlamalar daha bir ayrıntılı ve daha bir güzel! Belki bugün de aynı şeyleri uygulayanlar var. Fakat benden bu kadar!

Son bir yazı alıntılıyorum derginin birinden. Yazar adı yok. Bilgilendirme amaçlı yazılmış. Aynen şöyle:

“ Ülkemizde baharın gelişini ve doğanın canlanmasını simgeleyen gün Hıdrellez gününde tüm dilekler yazılarak akşamdan gül ağacının dibine gömülüyor. Hıdrellez, Anadolu’ da kış mevsiminden sonra doğanın canlanmasını, bolluk ve bereketin gelmesini simgeleyen gün olarak 5 Mayıs’ ı 6 Mayıs’ a bağlayan akşam kutlanıyor. Aynı zamanda Hıdır ve İlyas peygamberlerin yeryüzünde bu gün buluştuğuna inanılıyor. Bu günü Ortodokslar Aya Yorgi, Katolikler St. Georges Günü olarak kutluyor. Çömleklerin içine yazılan dilekler akşamdan gül ağacının dibine konuluyor. Ertesi gün maniler eşliğinde dilekler çömleklerden çıkartılıyor. Bazı bölgelerde gül ağacının dibinden çıkarılan dilekler denize atılıyor. Peki, neden gül ağacı? Pek çok faydası ve şifası olan gül, güzelliğiyle çiçekler arasında en üst sırada yer alıyor.”

Nice güzelliklere!”Gülü soluncaya, sizleri ölünceye kadar seveceğim! “ diye de çocukluktan kalma bir not düşmek geçti içimden. Hani kilitli anı defterlerimiz ya da anket defterlerimizde sık sık rastladığımız cinsten.İyi ki varsınız! 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..