Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hurma tatlısı

Hurma tatlısı
 

Hurma tatlısı


Benim klasikleşmiş tatlımdır. O ne lezzettir ya rabbim? Yiyenler ve tarifini alıp deneyenler tarafından tescillenmiştir. Üzerine kaymak, dondurma veya ceviz koyarsanız daha da güzel olur. Geçen akşam eşim hurma tatlısının üzerine tahin onunda üzerine dövülmüş ceviz koymuş oda çok lezzetli oldu. Deneyin hiç şüphem yok beğeneceksiniz.

MALZEMELER:
2 çay bardağı yoğurt,
2 çay bardağı sıvı yağ,
2 yumurta,
1 avuç şeker,
3 su bardağı un,
2 su bardağı irmik,
2 pkt kabartma tozu

Şerbeti için:
5 su bardağı şeker,
4, 5 su bardağı su,

YAPILIŞI:
1- Yoğurt, sıvı yağ, yumurta ve bir avuç şeker çırpılır.
2- Un, irmik, kabartma tozu ilave edilip yoğrulur.
3- Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır. Fırında pişmeye konur.
Bu arada şerbet hazırlanır. Daha önceleri şerbeti kaynatarak hazırlardım ama artık şerbetleri kaynatmadan hazırlıyordum. Genelde şuruplu tatlılarda ya tatlı sıcak şerbet soğuk ya da şerbet sıcak tatlı soğukken haşlanır. Onun için şerbeti kaynatmıyorum. Şekeri suda karıştırarak eritiyorum. Bence tatlıların tadı daha hafif oluyor.
4- Fırından çıkan tatlının üzerine şurup dökülür.
15-20 dk sonra ters çevirirseniz tatlının her tarafının şurubu daha iyi içmesini sağlamış olursunuz.

Afiyet olsun

Evinizin aşçısı

 
Toplam blog
: 11
: 3749
Kayıt tarihi
: 01.02.08
 
 

Merhaba Suphi Koyuncuoğlu lisesi mezunu, İzmir doğumlu biri erkek diğeri kız olan iki çocuk annesiy..