Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Huzursuzluğun 8 farklı nedeni

İşte huzursuzluk yaratan 8 farklı neden:

1)Sevdiğim insan beni anlamıyor.

*Yapmanız gereken anlaşılmaya çalışmak yerine anlamaya çalışmanız.

2)Tatile gittiğimde işlerimi, çalışırken tatili düşünüyorum.

Neredeysen orada ol, tatildeyken tatilde çalışırken işte… Olmadığın yerde olmaya çalışma.

3)Sahip olduklarım beni tatmin etmiyor, hep daha fazlasını istiyorum.

*Daha iyisine sahip olmayı istemek yanlış değil. Ama daha iyisini isterken sahip olduklarının keyfini çıkartamazsan, daha fazlasına da sahip olsanız da bir önemi yok.

4)Çok öfkeliyim, kalp kırıp sonra pişman oluyorum.

*Öfkelenme nedeniniz karşındakinin sizin gibi düşünmesini kabul edememenizdir.

Farklı düşüncelere izin vermeniz ve onlardan yararlanmaya çalışmanız sizi zenginleştirir. Herkesin aynı şeyleri düşündüğü bir dünyayı kimse istemez.

5)Gelecekle ilgili kaygılar duyuyorum.

*Gelecekle ilgili kaygı üretmek yerine neler yapabilirim? Sorusunu sormanız sizi çözüme götürecektir. Sürekli kaygı ve endişe üretmeniz istemediğiniz olayların başınıza gelmesini kolaylaştırır. Ne düşünürseniz onu yaşarsınız.

6)Arkadaşlarımın en küçük olumsuz davranışı beni çok üzüyor.

*Bu kadar üzüleceğinize yapılan o davranıştan hoşlanmadığını arkadaşınızı kırmadan söylemeniz çok daha iyi sonuçlar verecektir.

7)Bütün gün uğraşıyorum, yapılacak işleri yetiştiremiyorum. Bu durum çok canımı sıkıyor.

*Her akşam ertesi gün neler yapacağını yazılı olarak belirleyin, yapacaklarınızı kağıt üzerinde görmeniz hayatınızı tahmininizin üzerinde kolaylaştıracaktır.

8)Odam devamlı karmakarışık, dolaplarım eşya ile tıklım tıklım dolu…

*Kendinize bir iyilik yapın, fazla eşyaları odanızdan çıkartın. Fazlalıkları öncelikle ihtiyacı olanlara verin. fazla ışıkları bile kapatın, sadeleşin, sadeliğin huzurunu yaşayın.

 ***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..