Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '11

 
Kategori
Güncel
 

İbrahim Tatlıses saldırıya uğradı

İbrahim Tatlıses saldırıya uğradı
 

İbrahim Tatlıses Türkiye ve hatta dünya çapında bir sanatçıdır. Memleketi olarak Şanlıurfalı olmasına rağmen sözleriyle, dik duruşuyla bütün Türkiye’yi kucaklayan bir sanatçıdır. Küçük yaşlarda Türküleriyle sanat dünyamıza girdi. Birçok filmlerde rol aldı. Halen de birçok Televizyonlarda İbo Show programlarıyla sevilip sayılan bir ses sanatçımızdır. Kendi değimiyle bir mağarada doğdu, inşaat işçisi olarak dünya ile tanıştı ve daha sonra bir milyoner ve imparator oldu. Ama tüm bunlara rağmen hiç bir zaman aslını inkar etmedi. 

İbrahim Tatlıses yaklaşık 40 yıldır Türkiye radyo, Televizyonlarda söylediği güzelim Türküleriyle halkımızın sevgisini kazanmıştır. Sanatçılığı yanı sıra iyi de bir iş adamıdır. Alın teriyle kazandığı paralarla Tatlıses turizmi, Tatlıses lahmacun restoranlarıyla yurtiçinde ve yurtdışında açtığı özel iş yerlerinde bugün binlerce insan ekmek yiyor. Hata bir ara bir Televizyon kurmak istediği zaman arkadaşları siz bu işi yapamazsanız, zarar edersiniz diyenlere:" bırakınız bu lafları, vatandaşlar ekmek yesin, böyle bir kanalda çalışan insanlarımız olacak " diye yanıt vermişti. Birlik ve beraberlikten yana içi sevgi dolu bir insandı. Türkülerini içtenlikle okurken ağladığı zamanlar vardı... 

İbrahim Tatlıses, 01 Ocak 1952 yılında Şanlıurfa’da doğdu. Yedi çocuklu bir aileden geliyor. Küçük yaşlarda inşaatlarda soğuk demirci olarak çalıştı. Adana’da inşaatlarda çalışırken güzel sesiyle türküler söylerken, çevrenin dikkatlerini çekmiş ve gazinolarda görev almıştı. Gündüz İnşaatlarda demirci, gece de gazinolarda türküler, şarkılar söyleyerek ünlendi. İbrahim Tatlıses, türkücü, şarkıcı, ses sanatçısı ve sinemalarda oyuncu olarak yer aldı. 

1975’lerde “ Ayağımda Kundura “ plaklarıyla Türkiye çapında tanındı. Daha sonra “Sabuha” , “Dom Dom kurşunu” ve “ Bir Mumdur” türküleriyle bir hayli ilgi çekti. Bunlardan başka " Ben İnsan Değil miyim, Ah Ceylan, Mutlu Ol Yeter, Yağmur, Yalan, Benim Hayatım, Sevda Yüklü Kervanlar, Gülüm Benim, Forsforlu Cevriye, Ah Keşkem, Haydi Söyle, At Gitsin, Mavi Mas Mavi, Selam Olsun, Türkü Dinle, Türkü Söyle, Sizler İçin, Tek Tek, ve Bulamadım " gibi türkleriyle tanındı ve sevildi. Asıl soyadı “Tatlı “ idi, daha sonra “Tatlıses” oldu. İbrahim Tatlısesi’ in lakabı “İBO” ve “İmparator “ olarak medyada yer aldı. Halkın takdirini kazanan sevecen bir sanatçı oldu. Ayrıca aslını da inkâr etmiyordu. İbo’nun hayatında üç kadın vardı. Perihan Savaş, Derya Tuna ve Ayşe Gül Yıldız. 1979 yılında ünlü sinema oyuncusu Perihan Savaş’tan bir kızı oldu.  

İlk eşi Urfa'lı hemşehrisi Adalet Hanımdı... Ondan da 3 çocukları oldu, ama onları hiç bir zaman yalnız bırakmadı. Gerçeği söylemek lazımsa olaylı ilişkiler adamı idi. Trajikomik bir yanı da vardı: Bir ara Almanya'da beş yıldızlı bir otelin odasında bir mangal partisi ve çiğköfte ziyafeti vermişti. Eğitimi konusunda bir ünlü sözü de vardı: Urfa'da Oxford vardı da biz mi okumadık ? diyordu... 

Belki biraz vurucu, kırıcı idi, lakin dobra dobra idi. Daha geçen gün televizyonun birinde yaptığı bir söyleşide, annesi için şunları söylüyordu ”Annem beni bir mağarada dünyaya getirdi. Fakir bir aile çocuğum. Zor şartlarda büyüdük. Çok şükür bugün belli bir yere geldim. Ama geçmişimi de asla unutmadım. Kazanıyorum ve etrafıma da bakıyorum." Geçenlerde annem beni telefonla Şanlıurfa’dan aradılar: ”Oğlum İbrahim, uçak nasıldır, ben hiç uçağa binmedim “ diyordu. Bunun üzerine anneme hemen haber verdim ve biletlerini kesip uçakla annemi İstanbul’a getirdim” diyordu. Ben annemi çok seviyorum, çünkü cennet anaların ayakları altındadır, anneme kurban olurum “ diyordu... Böyle diyordu İbrahim Tatlıses… 

İbrahim Tatlıses İlkokulu bile dışarıdan bitirdi. Güzel sesiyle ve insanları kucaklayan sıcak duruşuyla sanat çevrelerinin sevgisini kazandı… 13 Mart 2011 akşamın Beyaz Show’da yaptığı programdan sonra saat 21. 40 ta programdan ayrılınca 25 dakika sonra silahlı saldırıya uğramıştır. Medyadan aldığımız bilgilere göre uzun namlulu kalaşinkofla 11 kurşunla saldırı yapılmıştır. Daha sonra kaldırıldığı hastanede yoğun bakıma alınan ünlü oyuncunun doktorları, hayati tehlikesinin devam ettiğini açıkladı. 

Ben bu yazımı hazırladığım sıralarda (14 Mart 2011- saat 23 .30 ) 'a kadar hayati tehlikesi hala devam ediyordu. İbrahim Tatlıses’e yapılan bu saldırı bütün Türkiye’yi yasa ve üzüntüye boğdu. Ailesi, yakınları, dostları, sevenleri ve ta Şanlıurfa’ya kadar tüm sevenleriyle hastaneye akın akın ziyaretçileri gelip, geçmiş olsun dileğinde bulundular. Tekrar sağlığına kavuşması için dua ettiler. Hastahane sevenleriyle doldu taştı. Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül ve başbakanımız Recep Tayip Erdoğan aradılar, hasteneden ve doktorlardan bilgili alıp, geçmiş olsun dileğinde bulundular. 

Hastaneye gelen sanatçılar arasında: Ajda Pekkan, Nuri Sesigüzel, Fatma Girik, Orhan Gencebay, Ahmet Selçuk İlkan, Fatih Terim, Burhan Çaçan, Ferdi Tayfur, Esra Erol, Sibel Can , Muazzez Ersoy, İzzet Yıldızhan, Tarkan, İsmail Türüt, Ceylan, Seda Sayan, Adnan Şenses, Selami Şahin, Mahmut Tuncer, Metin Şentürk, Yavuz Bingöl , Deniz Seki, Petek Dinçöz, Perihan Savaş, DeryaTuna, oğlu İdo, Mehmet Ali Erbil, Hülya Avşar, Cengiz Kurtoğlu, Nilgün Belgün, Ezgi Mola, Işın Karaca, Sinan Akçıl, Metin Arolat, Gülben Ergen, Cem Özer ve Serhat Özçelik gelenler arasında idiler. Gece boyunca İbrahim Tatlıses'i yalnız bırakmadılar. Gözyaşlarıyla dua ettiler...  

Silahlı saldırıya uğrayan ünlü sanatçı İbrahim Tatlıses'i Maslak Acıbadem Hastanesi'nde ameliyat eden doktorlar temkinli konuştu: "Hayati tehlikesi henüz var. Ama ilk başladığımız noktaya göre azaldı. 24 saat uyutulacak. Sol tarafının felç olma riski var." Tatlıses ile aynı araçta saldırıya uğrayan ( Damla ) Buket Çakıcı'nın ise hayati tehlikeyi atlattığı öğrenildi. Özel Acıbadem Hastanesi'nde İbrahim Tatlıses'in ameliyatını gerçekleştiren doktorlar, ünlü sanatçının durumu hakkında bilgi verdi. Hayati tehlikesi vardır, ilerde felç kalabilir denildi.

Sevgili İbrahim Tatlıses’e geçmiş olsun diyorum ve Allah’tan acil şifalar diliyorum. Bir sanatçıya karşı bu hunharca silahlı saldırı yapılmamalıydı. İbo bunu hak etmemişti. Ve de bu menfur olayı şiddetle kınıyorum, ... Sağlığına kavuşması için bütün içtenliğimle dua ediyorum... İbrahim Tatlıses için milyonlar dua ediyor.... 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..