- Kategori
- e-Ticaret
İçerik Pazarlaması ve Önemi
içerik pazarlaması
İçerik pazarlaması aslında SEO konusunun temelidir. Sonuç olarak Google'un yapısını düşündüğümüz zaman zaten backlink üzerine çalışan bir sistem olduğunu görüyoruz. Bu noktada ise içerik pazarlaması oldukça önem arz ediyor. Öncelikle içerik pazarlaması nedir bunun tanımı ile başlamak isterim.
İçerik Pazarlaması Nedir?
Kısa ve öz olarak belirtmem gerekirse içerik pazarlaması bir marka veya kurumun hazırlayıp yayına sunduğu içerikler ile müşteri veya takipçilerine katkı sağlamasıdır. Tabi ki bu katkı sağlamanın temelinde reklam yattığını belirtmeliyim. Ancak bu reklam veya tanıtım direkt olarak okuyucuya yansıtılmaz. Yani içeriğe göz atan bir şeyler öğrenir ve fayda sağlarken diğer taraftan kurum kendisini lanse etmiş olur. Özellikle markaya değer katma çalışmasının temelini oluşturduğunu söyleyebilirim. Aslında içerik pazarlaması her ne kadar dijital gündemde kendini belli etse de 1895 yıllarda ilk olarak yapıldığı bilinmekte. Ancak günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında bir hayli önem verilerek kullanıldığını görüyoruz.
İçerik Pazarlaması Neden Önemli?
Biraz web işleri ile ilgi iseniz "içerik kraldır" sözünü duymuşsunuzdur. Evet gerçekten içerik kraldır ancak ne yazık ki tek başına değil. İçerik pazarlaması eğer uygun SEO kurallarına dayandırılarak yapılırsa işte o zaman gerçekten "içerik kraldır" sözünün karşılığı verilmiş olur. İçerik pazarlamasının en önemli özelliği insanların ilgi çekici bulduğu konuları okuması ve aynı zamanda da markanın reklamı yapmasıdır. Yani karşılıklı bir ilişkiye dayandığını belirtebilirim. Bu ilişkide çoğu zaman okuyucu içeriğin reklam amacı taşıdığını hissetmez. Neden derseniz kullanıcı aslında karşısında aradığı bilginin kaynağını görür. Yani okuduğu içerik marka veya hizmet ile ilgili olmayıp tamamen müşterinin ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak görülür. İşte bunu başardığımız zaman etkili sonuç alınabilecek bir içerik pazarlaması yapılmış olur.
İçerik Pazarlaması Uygulama Yöntemleri Nelerdir?
Ülkem bazında düşündüğümüzde içerik pazarlaması yeni yeni bir sektör haline geliyor diyebilirim. Bir çok büyük firma artık içerik pazarlamasının ne denli büyük bir araç olduğunu anladı bile. Buna en iyi örnek artık neredeyse tüm büyük firmaların kendilerine ait bir blog sayfası mevcut. Bu kısımlarda ziyaretçilerin ihtiyaçlarını ve merak ettiklerini karşılamaya çalışıyorlar. Tabi ki bununla beraber muhteşem bir içerik pazarlamasını yapmış oluyorlar. Mesela bu konuda oldukça iddialı ünlü bir gazlı içecek firması ve alış veriş sitelerini örnek gösterebilirim.
Peki Sonuç Nedir?
Sonuçta içerik pazarlaması günümüzde her marka için zorunlu diye düşünüyorum. Ancak bu sayede kalıcı bir marka olgusu oluşturmak mümkün. Çünkü içerik pazarlaması ile ziyaretçi ve marka iletişim kurarlar. Bir yorum olur, öneri olur ne şekilde olursa olsun illaki bir fayda sağlayacaktır. Bu kapsamda müşteri analizi yapılması daha kolay olacak ve nokta atışlı hizmet vermiş olacaksınız.
Son olarak belirtmek istediğim içerik pazarlaması için ayrı bir departman kurmanıza gerek. Bununla birlikte hazır makale satan yerlerden uzak durun derim. En iyisi size özel olarak belirlediğiniz konuda içerik hazırlayacak benim gibi freelance çalışan uzmanlardan yardım almanızdır. Yazımı beğendiyseniz sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.