Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '09

 
Kategori
İlişkiler
 

İçimde bir boşluk var

İçimde bir boşluk var
 

Hamile kadınları kıskanıyorum… 30 gün önce biten hamileliğimi kollarımda dünya tatlısı bir bebek olmasına rağmen büyük bir acıyla özlüyorum.

Gerçekten acı çekiyorum... Bir daha bebek doğurmayacak olmanın acısını tüm hücrelerimde hissediyorum. İkinci kez anne olmanın mutluluğunu bile gölgeliyor bazen bu hüzün.

Biliyorum, çok da mantıklı değil hissettiklerim… Ama duygular mantıkla açıklanamıyor işte. Yine de anlamaya çalışıyorum kendimi, hissettiklerimi…

İki yıl öncesine kadar asla ikinci çocuğu düşünmüyordum. Şimdi ise ikinciyi çok daha genç bir yaşta doğurmuş olsaydım diye hayıflanıyorum. Ne yaman çelişkidir ki, yaratıcılığın en üst noktası olan ve sadece kadına bahşedilen hamilelik ve doğumun değerini anlayabilmem için 35 yaşına gelmiş olmam gerekiyormuş.

İçimde bir canlının büyüme aşamalarını takip etmek, her doktor randevusuna gidişimde heyecanla yeni gelişmeleri görmeyi beklemek hayatımı öylesine doldurmuştu ki, dokuz ay boyunca bir çok hobimden ya da eğlenmek adına yaptığım rutin aktivitelerden bile vazgeçmiştim. Zira hangi kitap içinizdeki bebekten daha heyecan verici, hangi film onun tekmelerinden daha eğlendirici , ya da ortaya çıkardığınız hangi eser “o”ndan daha büyük bir yaratıcılığın ürünü olabilir ki… Üstelik o minicik ama tüm dünyanızı dolduran varlıkla sadece sizin iletişiminiz ve sizin bağınız var.. Belki de gebeliği böylesine özel yapan o büyük mucizenin tek tanığı olmanız.

Sadece bebekle aranızdaki özel iletişim değil hamileliği güzel kılan. Tanıdıklarınızla hatta tanımadıklarınızla bile kurduğunuz ilişkiler çok daha fazla sevgi içeriyor hamileyken… İçinizdeki bebek tam da varoluşunun amacına uygun olarak size ve tüm çevrenizdekilere sevginin varlığını hatırlatıyor ve yaşatıyor bakışlarla, dokunuşlarla, mimiklerle… Dünyaya dair ümitleriniz yeşeriveriyor tekrar..

Öylesine eşsizsiniz ki gebeyken. Uykusuz geceler, kocaman göbeğiniz veya şiş ayaklar bile engelleyemiyor kendinizi özel hissetmenizi.. İşte bu yüzden doğumdan bir hafta sonra doktor kontrolüne gittiğimde ultrasondaki boş rahim görüntüsü beni derinden sarstı.. İçimde kocaman bir boşluk vardı.. Tek tesellim ise beni dışarıda bekleyen bebeğimin, çıktığımda kucağımı dolduruvermesiydi büyük bir sevgiyle…

 
Toplam blog
: 26
: 869
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Sadece YAZIYORUM.... ..