Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İdeal komşularım

İdeal komşularım
 

 

Yıllar önce okuduğum bir kitapta, yazar idealindeki mahalleyi ve yanı başında yaşayan ünlü komşularını hayal dünyasında yaratıyor ve onlarla bağlantıya geçiyordu. 

Uzunca bir komşu listesi vardı. 

Ünlü caz sanatçısı Billie Holiday’den, devlet adamı Benjamin Franklin’e, Dünya boks şampiyonu Muhammed Ali’den, hümanist Rahibe Theresa’ya, ünlü İngiliz komutan Richard Branson’a kadar yirmi kişilik uzun listede, kimler yoktu ki. 

Listede hayran olduğu ve yaşamlarını örnek aldığı ünlü insanlara yer vermişti yazar. 

Ayırdığı zaman diliminde – hayalinde – bu ünlü komşularla sabah kahvesi içiyor, onlara akşam beş çayına gidiyor, bazen yürüyüşlere çıkıp, geliştirici sohbetler yapıyordu. 

Bu çalışma yazarın, insanlarda en çok saygı duyduğu değerler ve özelliklerle bağlantıya geçmesini kolaylaştırıyordu. Bunu çalışmayı yaptığında kendi kişiliğini daha yakından keşfediyordu. 

Uzun yıllar önce okuduğum ve etkilendiğim bu “ideal komşular” kurgusunu tabi ki kitabı okuduğum andan itibaren hayatıma geçirdim. 

Kişisel hedeflerimi geliştirmekte bana büyük katkılar sağladı. 

Hatta ben işi biraz daha ileriye götürdüm. Almam gereken bazı önemli kararlarda veya çözemediğim sorunlarda, ideal komşularımdan yardım almaya başladım. 

Onlara kendimle veya bazı sorunlarımla ilgili sorular sordum. Cevap mutlaka geldi ve almamda yardımcı oldukları kararlar neticesinde hayatım günden güne zenginleşti. Onların sayesinde aldığım doğru kararlar gelişimime ve hayat amacıma büyük katkılar sağladı. 

Benim de ideal komşu listem epey kabarık. 

Atatürk’ten, Albert Einstein’e, Fatih Sultan Mehmet’ten, Mevlana Cellaleddin Rumi’ye, Dostoyevski’den, Mimar Sinan’a kadar pek çok ünlü ideal komşum var. 

Günümüzden de ünlü komşularım var. Hint asıllı, tıp doktoru, ünlü yazar Deepak Chopra, “Sınırsız Güç” ve “İçinizdeki Devi Uyandırın” kitaplarının ünlü yazarı Anthony Robins, yazarlarımızdan Ayşe Kulin ve Elif Şafak’ta ideal komşularım arasında. 

Sizler de sokağınızda yaşamasını, komşunuz olmasını istediğiniz ideal komşuların isimlerini belirleyin. 

Sonra bu ünlü kişilerin sizin için önemli olan özelliklerini yazmaya başlayın ve her gün düzenli bir şekilde, mesela yarım saat ayırarak onlarla konuşup, bağlantıya geçin, onlara sorular sorun. 

Bu kişilere ait özelliklerin, siz onlarla bağlantı kurmaya başladıktan sonra, yaşamınızı nasıl beslediğini ve değiştirdiğini göreceksiniz. 

Yaşam vizyonunuzu fark etmenin ilk adımı önce vizyonunuzu tanımlamaktır. 

Olmak istediğiniz kişiye doğru atacağınız ilk adım da, olmak istediğiniz kişinin özelliklerini tanımlamak ve bunun üzerinde düşünmektir. 

“İdeal komşu” çalışmasını bir kaç kez uyguladıktan sonra hayatınıza kattığı faydaları fark edecek ve çok seveceksiniz. 

Kesinlikle çok faydalı. 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..