Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

21 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

İETT, yurttaşı da yanıtlasın!

İETT, yurttaşı da yanıtlasın!
 

''Ekolojik Kent'' Curitiba / Brezilya'da, insana güvenlik ve saygı uygulamalı metrobüsler!...


Konya'da, Aydın'da, Adana'da, yani İstanbul gibi yedi tepe üzerine kurulmamış, nüfus yoğunluğu az ova kentlerinde kullanılmak üzere tasarlanmış otobüsleri alıp, İstanbul'a getirmişler!... Ve rekabetten uzak olduğu görülen fiyatlarla(!) satışa sunulmuş bu otobüsleri, Türkiye'de üretim yapan bir firma olan Mersedes'i bu aşamada her nedense pas geçip satın almışlar!...

Geçmiş yıllardaki olumsuz raporlara rağmen bu otobüsler hesapsız miktarda satın alınmış!.. .Şimdi üçte bir fiyatına satılan Mersedes otobüsler satın alınarak, bu bilinçli hata da düzeltilmeye çalışılıyor!...

Halkın birikimlerini çar çur etme alışkanlığı gibi ''Ufak tefek hatalar'' yapma alışkanlığı içinde olan ismi büyük şehir belediyesini, bir yurttaş olarak kutluyorum!... Ve başarılarının devamını diliyorum!... Sanırım, bu başarılı yönetim sürecindeki raporlara rağmen yapılan çok çok küçük yanlışlar, yargının dikkatini çekip, bir soruşturma söz konusu olmayacak!...

Bir de, İETT'nin çağın da ilerisinde olduğunu düşündüğüm bir ''AKBİL'' uygulaması var... Bir de AKBİL'le halka sundukları kolaylık!... Ve benim uygulamada karşılaştığım ve canımı çok sıkan bazı gerçek durumlar!...

Birincisi; bu metrobüslerin Zincirlikuyu gibi ilk çıkış durağındaki AKBİL dolum gişeleri ki iki gişe elektronik düzenekli gişe varve sık sık arıza veriyorlar... Size nezaketinden, belki de küçük esnaf kurnazlığıyla (her nedense?...) fiş ister misiniz diye soruyor!... Yani fatura kesmeyi isteğe bağlıyor!... Evet'e basarsanız fiş veriyor, yoksa, fiş yani fatura yok!... Ama hiç fiş vermeyen , eski model yüzlercesi de var!...

Bu sabah dolum yaparken gene ilginçtir, fiş isteme yazısı da ekrandan kaldırılmıştı ve makina fiş kesmedi!... Yani istesen de bu fişi alamıyorsun!... Bu bir vergi suçu değil mi?... Kaç trilyonluk bir belgesiz işlem yapılıyor!... İnsan ister istemez kötü bir niyet aramaya başlıyor!... Hani derler ya bir adamın, adı çıkacağına canı çıksın!... Öyle işte!... Ha yetkililer derler ki; biz bu paraları sistemden toplayıp, akşam muhasebeleştiriyoruz... Bu konuda dürüstlüğe kim inanır?... Ben de bu garip uygulamanın kalkmasını , özel bir nedeni de ki varsa ; nasıl, neden ve niçin sorularımla, mantıklıca yanıtlanmasını istiyorum!...

Ve bu konuda hassasiyetini ''geç ödenmiş vergiler''e karşı çok çok duyarlıca gösteren İstanbul Defterdarlığına da, ''bu durumu '' bir yurttaş olarak bildiriyorum... Savcılarımızın da ilgi ve bilgi alanına gireceğini düşünerekten...

İkincisi; AKBİL'lerin para yutması : Bir ara dikkatimi çekti, akbilimde az kullanılmasına rağmen rakamlar hızla azalıyor.. Dikkat ettim; on dakikalık aktarma sürelerine özen gösterek kullanmama rağmen, yarı aktarma fiyatı yerine bazı AKBİL basma ünitelerinde tam bilet fiyatı düşüyor!... İçimde hani şüphe de başladı ya; aklıma kontür yeme uygulamaları geldi!...

Dün Zincirlikuyu'da sistem gene aktarma yapmayınca ve gişe görevlisine bu durumu sorunca ; ''Metrobüslerde aktarma kalktı ''dedi!... Ben de ''Ha öyle mi''dedim, geçtim... Bu sabah bir iç güdüyle, en dipteki turnikeden geçiş yaptım: ''Allah, Alah''; sistem yarım ödeme alarak, aktarma yapıt!... yani bu gün demek Metrobüs'de aktarma gene başlamış!...Yani İETT; gerek yetkilisiyle ve gerekse en basit uygulamasıyla bile, benim gözümde bir çok şeyi yitirdi...

Üçüncüsü; bu kadar yatırıma rağmen günün belli iş saatlerinde, Metrobüs duraklarındaki bazı görevlilerin ortadan yok olmaları... Bu durumda, modern zamanlarda insanın şaşkınlığa uğrayacağı bir işletmecilik başlıyor!... Şoförler halka hizmet adına minübüs sistemine dönüyorlar, halka , komisyonlu, ancak vergisiz bilet kesmeye başlıyorlar!... Tam bilet fiyatından Akbil çalıştırıp, aradaki yirmi kuruşu cebe atıyorlar!... Benim Perpa-Zincirlikuyu arasında inat ve israrla yaptığım bir haftalık gözlem, dört dakikalık bu güzergahta, bu garip işlemin ortalama on kişiden az olmamasıydı!... Anlaşılan Metrobüs dışında da iyi hatlarda , en az iki-üç maaş da buradan elde ediliyor ki vergisini halkın ödediği!... ( Ve söylenceye göre iyi hatlarda şoförlük de özel durumlara tabiimiş!...)

Bu haksız, ahlak dışı gelir kaynağının Metrobüs sisteminde, dijital turnikelerde otomatik bilet kesilmesiyle engellenmesi doğal ki bu hatta çalışan usta şoförler haksızlık olacak... Bu yüzden getirdiği işsizliğin(!) engellenmesi için , bu hatta çalışan şoförlerine ''haksızlık'' olacağını düşünen asil bir zihniyetin ürünü olsa gerek; Metrobüs duraklarındaki bazı görevlilerin bir zaman ortadan kaybolmalarının sağlanması!... Denge de bu şekilde sağlanıyor!... Yandaş ve tayfalar da artıyor!... Sistemden beslenenler çoğalıyor!...

Ancak sistem böyle işletilirse, bundan kaybedilen zaman, gereksiz beklemede, rölantide tüketilen ekstra yakıt giderleri düşünülmüyor!...(Biliyorsunuz;motorlar en çok beklerken, rölantide yakıt tüketirler!...) Doğal ki bu paralar da dolaylı olarak halkın cebinden çıkıyor, ama kimin umurunda?... Fakat bu gerdek geceleriyle yaratılan yandaş ve tayfalar benim umurumda!...

Ve sadece sizlerle paylaşmak istedim...



21.Nisan.2009 / Perpa,
 
Toplam blog
: 392
: 4592
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
 
 
 

 
Sadece bu yazarın bloglarında ara