Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '14

 
Kategori
Mizah
 

II. Pilotlara sorulmaması gereken Top 10 soru

II. Pilotlara sorulmaması gereken Top 10 soru
 

Merhaba Sevgili Okurlar,

Bugün sizlerle altın değerinde bir kaç bilgi paylaşacağım. Karşılığında her hangi bir talepte de bulunmayı düşünmüyorum. Damarlarımda akan Kayserili ruhuna aykırı bir davranış bu biliyorum ama yapacam sevgili okur...  Valla bak... 

Bugünkü konumuz şu. Bir arkadaş ortamında, metroda, havalimanında, barda, cafede, sahilde her nerdeyse, biriyle tanıştınız.. Konu döndü dolaştı mesleklere geldi ve karşınızdaki kişinin bir havayolu şirketinde II Pilot olarak çalıştığını öğrendiniz.

Tam muhabbet ederken sorduğunuz bir soruyla zat-ı muhteremin suratında bir ekşime belirledi. Kafanızda "noldu ki la şimdi buna?" sorusu geçiyor...

Geçmesin efendim...

Buyrunuz nedenleriyle, gırtlaklanmanıza sebep, II. Pilotlara sorulmaması gereken top 10 soru;

1) "Nerelere uçuyorsun? Yurt içi mi yurt dışı mı?" ;

Şimdi sevgili okur, güzel okur, tatlı okur. Biliyorum güzel ülkemde karşının taksisi, senin gittiğin yerden geçmeyen minibüs, belli başlı güzergahı olan otobüs kavramları mevcut. Biliyorum sen böyle cevapları seviyorsun ama konumuz o değil.

Havayolu şirketleri,

"Arkadaş sen de tam İtalyan tipi var sen İtalya'ya uç"

"Sen biraz kavruk gibisin, sana Afrika seferleri planlayalım..."

"Şu bıyıklıyı yurt içi seferlere gönderelim, namımız yürüsün..."

demiyor. 

Sen de "Beni Macaristan'ın batısına, Ankara'nin doğusuna yollamayın arkadaş!" falan da diyemiyorsun.

Kısaca sevgili okur, Allah ne verdiyse...

2) "Peki sen ne zaman kaptan olacaksın?",

Oldu da bu soruyu sordun sevgili okur. Tamam la valla, oldu da sordun. Neye dayanarak sordun sevgili okur? Yani şimdi seni yazılı sınav yapmak niyetinde değilim de, Bir Kaptanla, Yardımcı Pilotun arasındaki farkları yazınız... diye bir soruyu A4 kağıdına yazsam, ne çıkar ordan?

"Bir kere Kaptanın maaşı daha fazla diye biliyorum..."

Güzel... Başka?

...

Ee madem aralarındaki farkın ne olduğunu bilmiyorsun, napıcan sevgili okur ne zaman Kaptan olacağını? Hayır zaten title İkinci Pilot, sen niye zorluyorsun yani...

3) "Bildiğimiz yolcu uçağında mı?" ;

Sevgili okur, Bilmediğimiz yolcu uçaklarına 3 örnek veriniz?

Yapma kurban oliyim. Sen tanıştığın bir öğretmene "Aaa nerde öğretmenlik yapıyorsun? Bildiğimiz eğitim görülen binalarda mı?" diye bir soru soruyor musun?

(Cevabın hayır olması gerekiyor sevgili okur... Soruyorsan bence onu da sorma ama yine de sen bilirsin tabi...)

4) "Şimdi tam olarak nası olunuyo pilot? ;

Evet geldik yine hınzır bir soruya. Bu sorunun kısa cevabı en az 15 dakika sevgili okur. Senden önce bu soruyu "trafikte, bayram ziyaretlerinde, uzun zamandır görüşmediği bir arkadaşıyla yaptığı telefon görüşmesinde, facebook'ta, twitter'da, sigara alırken markette, havuzda, sahilde ve bilimum yerlerde" cevaplamış olan II. Pilot kişisi, bir daha bu soruyu uzun süre cevaplamak istemiyor olabilir.

Hee istiyor da olabilir... 

Ama istememe olasılığı çok yüksek sevgili okur. Demedi deme...

5) "Sen ne kadar alıyosun? 10 var mı??"

Şimdi karşısındakine banka kredisi vermek isteyen arkadaşla, muhasebeci arkadaş ayrılsın kalanlara bişi dicem...

6) "Siz bi tek indirip kaldırıyosunuz di mi? Kalan kısmı oto pilot yapıyo?

Birincisi ucu açık sorular sorup da, milleti kendimize güldürmeyelim rica edicem sevgili okur. Ayrıca kalan kısımdan kastın tam olarak nedir? Gerçi suç sende değil ki hep bu uzun kulaklı çocuğun dizisinden etkileniyosun. Işınla bizi scotty, kompüter belirlenen rotaya git, belirlenen koordinatların yerlerini değiştir...

Algıda teknoloji böyle bişi işte, sen de haklısın...

Ulan uzay yolu...

7) "O değil de sizin hostesler niye güzel değil yeaa?"

Pas geçiyorum sevgili okur. Go around yapıyorum, bu soruyu soranlardan biri sen olamazsın...

8) "Abi bu uçaklar kaç yapıyo tam olarak?"

Merak insanoğlunun bir parçası sevgili okur ama günümüzde internet var kitaplar var, televizyon var... Tamam kabul ediyorum, bu bilgi normal şartlar altında uçakla yapılan seyahatlerde, yolcu anonsu esnasında verilen bir bilgi...

Tamam , "nolur bir daha söylese ölür mü diyorsun" onu da biliyorum... Ama bu sorunun devamında konu , nereye gidecek sevgili okur? Hiç düşündün mü?

"Ee triger kayışı kaç binde değiştiriliyor bunun??" 

9) "Peki ara sıra sen de indiriyor musun uçağı?"

Bu soru, mahkemede "nefsi müdafaa", "mefsi müdafaa" ve hatta "hepsi müdafaaya" konu olmuş bir sorudur sevgili okur. Vallahi adam ceza almadan çıkar gider uçuşuna  senin ruhun duymaz.

Aman diyim...

Veeee

10) Ya bu uçaklar nası uçuyor ben hiç anlamıyorum? ;

Ee anlamayıver sevgili okur, olsun.

Valla bak...

Ben de gemilerin çalışma prensibini anlamıyorum... O koccccamannn şey batmadan nası oluyo da suyun üzerinde gidiyo yaw, biri açıklasa ya...

:=)

 

Sevgiler&Saygılar...

 

 

 

 
Toplam blog
: 15
: 420
Kayıt tarihi
: 07.06.10
 
 

Sürekli farklı şeyler yapmak, Farklı alanlarda farklı başarılar kazanmaktı amacım... Farklı olmak..