Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '13

 
Kategori
Siyaset
 

İki Dil iki Bayrak

İki Dil iki Bayrak
 

80 kuşağındanım. Ailem yaşanılan acılara bakarak ve sanırım geleceğimizden de korkarak ben ve kardeşlerime siyaset hakkında hiçbir şey öğretmedi. Ben büyürken Alevi- Sünni, Türk- Kürt , Müslüman – Gayrimüslim, sağcı-solcu nedir bilmeden büyüdüm. Ortaokul yıllarında bir arkadaşımın annesi benim ne olduğumu sordu. Kulak misafiri olduğum bir konuşmada annemin ailesinde Sünni ile evlenen ilk kişi olduğunu duymuştum. Aleviyiz galiba dedim. O günden sonra arkadaşımla görüşemedim. Annesi beni bir daha evine istememişti. O gün öğrendim ayrımcılık nedir. Anneme gidip sordum, anlayabileceğimden şüpheli bir şeyler anlatmaya çalıştı. Nasıl anlatılırdı ki ? Siz nasıl anlatırdınız ? Sonra da dergi kitap ne varsa kendimce öğrenmeye çalıştım. Bu ayrım daha sonra Kürt ve aşiretten olmadığım için evlilik yolunda da karşıma çıktı.

Üniversite yıllarımda da sağcı, solcu, orta yolcu, milliyetçi kavramlarıyla tanıştım. Kürt bir oğlana gönül verince de Kürt kelimesiyle tanıştım. Ne kadar temizmişim Allah’ım ! Sonra o bana anlattı Kürt nedir ne değildir, PKK nedir değildir. Tabi sadece kendi çerçevesinden. Onu da öyle büyütmüşler. Çocuk aklıyla her denilene inanmış. Tabi o zaman sevgi var ya gözleriniz kör oluyor ya, anadilde konuşma hakları için imza bile toplamıştım. O kadar çok Kürt arkadaşım vardı ki! Hepsini anlamaya çalıştım. Empati kurmaya çalıştım. Çok da sevdiğim insanlar oldular. Hayatımda yer aldılar hep. Büyüdüm, büyüdüm ve maalesef ayrıldık, küçüldük…

Biz - siz diye bir kavram, ayrıştırma olmasındı, Keşke olmasaydı… Öyleydi de aslında ama biz-sizi kendileri yaratmıştı. Bizde her çocuğa Kürt düşmanlığı öğretilmiyordu. Ama zamanla anladım ki onlarda % 90 her çocuğa Türk düşmanlığı öğretiliyor, benimsetiliyordu. Türklerin kendilerini katlettiği, dillerini özgürce konuşamadıkları hep Türkler tarafından itildikleri hor görüldükleri vs. vs. İstisnai durumlar ve insanlar her iki tarafta da mevcut lakin genel sonuç bu !

Onunla beraber Kürtçe şarkılar öğrendim söyledim. Çekilmiş acılarını hissettim. Sadece onlar mı eziyet görmüşler tarih boyunca ? Kürt, Türk, Hıristiyan ne fark eder... Aşkın nasıl yaşı, dili, dini, ırkı yoksa acının da yok. İnsan olmanın da !

Anlamıyorum Kürtlerin Türklerle olan kavgasını. Dillerini rahatlıkla konuşabiliyorlar, Aksine doğuya giden birinin Kürtçe öğrenmesi elzem. Öyle aval aval bakıyorsun ne diyor bunlar diye… Kürtçe 'nin seçmeli ders olmasını isterdim. Bir dil bir insan meselesi açısından. Anlaşabilmek açısından. Devletimizin yaptığı tek tük faydalı işlerden biri de doğuda Kürtçe bilen personel yetiştirilmesi ve istihdam edilmesiydi. Nasıl sezonluk bölgelerde yabancılarla anlaşabilmek adına yabancı dil önemliyse sizlerle anlaşabilmek için de bizim Kürtçe öğrenmemiz gerekiyordu. Bu zaten gerekliydi. Geç bile kalınmıştı. Öyle ki Türkçe’yi inanın bana mecbur oldukları için öğrendiklerini söylemişti. Ne acı…

Devlet politikalarınca sizlere ayrımcılık yapıldı diye neden öldürmek, neden ille de savaş, neden ille de KÜRDİSTAN ? Devletten haklarınızı alma savaşınızı destekliyorum. Hepimiz insanız ve eşit haklara sahip olmalıyız. Bu ülkede insan olarak neyiniz eksik. Bu ülkede eksik olan ne varsa hepimizin eksiği…

Bir ülke iki dilli, iki bayraklı olamaz. Türkiye Cumhuriyeti’nin resmi dili Türkçe’dir. Bayrağı ise ay yıldızlı rengi kırmızı olan bayraktır. Bu ülkede sadece bir bayrak dalgalanabilir. Sizin savaştığınızı düşündüğünüz ülkünüz ne Mandela nın ne de King ‘in ülküsüyle örtüşmektedir. Onlar savaşlarını sizin gibi bölücülüğe yem etmediler. Şimdi kendi ülkemizde bayrağımızı taşıyamaz, asamaz hale geldiysek bunun ikinci müsebbibi sizlersiniz. Nasıl bir zihniyetiniz var ki binlerce insanınızı, insanımızı yani İNSANLARI acımadan öldüren ve öldürten bir insanı savunup onu lider kabul ediyorsunuz? Bu topraklar bölününce yarısı Kürdistan olunca veya size özerklik verilince ne değişecek? Eksik yine aynı eksik kalmayacak mı ? Dilinizi zaten konuşuyordunuz, konuşmaya devam edeceksiniz. Aynı topraklarda yaşıyordunuz yine aynı topraklarda yaşayacaksınız. Uydudan Kürtçe yayın izliyordunuz yine izleyeceksiniz. Kürt müzisyenleri, alimleri, ozanları Kürtçe eserler veriyordu yine Kürtçe eserler verecek.

Savaşlar kansız olmaz da, ne gerek vardı savaşa, bir katilin arkasından tiniyeti bozuk hesaplar peşinde gitmeye ?

Hani kardeştik ? Nerede kardeşliğiniz ?

Anlamıyorum. Anlayamıyorum…

Yine diyorum:

İnsanlığın dili, dini, ırkı, olmaz diye…

Melike Çelik

 
Toplam blog
: 78
: 290
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1980 yılının buhranlı Ankara' sında gözlerimi dünyaya açmışım. Babamın işi nedeniyle çocukluk yılla..