Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

İkinci kadına evet demek

İkinci kadına evet demek
 

Önceleri tek başına gelirdi. Kumaşını getirir, o zamanın ve bu zamanların gözde moda dergisi Burda' ya bakar model seçer, sonrasın da annem kumaşı şöyle eline alır serer yere kol oyumunu yaka oyumunu keser, ilk provayı yapar ikinci prova için gün verirdi Semiha teyzeye.

Uzun yıllardır evli olmasına rağmen çocuğu olmamıştı. Her geldiğin de yüzünde ve yürein de o hüznü hissederdim.
Annemle ara sıra konuşurlardı. Doktorlara gitmişlerdi kaç kez, çocuk olmama nedeni Semiha teyze de idi. Bu nedenle boynu büküktü. Ayrılmayı bile istemişti eşinden ama eşi razı gelmemişti buna.

Bir gün kapımız çalındı. Semiha teyze yanın da kendinden oldukça genç bir bayanla bize geldi. Kumaşları vardı. yaklaşan bayram için elbise diktireceklerdi.
Semiha teyzenin yanında ki bayan nedense pek bir utangaçtı, gözleri ile yerdeki hakının desenini ezberlemek istercesine dikkatle yere dikmişti gözlerini.
Annem model konusun da fikrini almak isteyince mahcupça gülümsedi. " bana yakışan bir şey oldun" dedi.
Kumaşlar ustalıkla kesildi biçildi. Koşturdum ben çayı ocağa koydum. Sohbet başlamıştı tek kelimesini kaçırmak istemiyordum.
Usul usul anlatmaya başladı Semiha teyze; yine bir gün gözyaşları içinde eşine madem benden ayrılmak istemiyorsun o zaman ben sana sana çocuk verecek bir hanım alman için izin veriyorum demiş gözyaşını yüreğine akıtarak.
Önce itiraz etmiş eşi ama ne yapsın, belki de onunda zayıf olduğu bir anda peki, demiş... Sağa sola haber salmışlar sonunda bu yaşı biraz geçkince görüntüsü çok dikkat çekici olmasa da mahzun ama iri ela gözleri olan Mine'yi Allahın emri ile istemek Semiha teyzeye düşmüş.
Soluksuz dinledim olanları...
Sonra geldikleri gibi sessizce gittiler.
Aradan bir süre geçti, sonra duyduk ki Mine'nin bir kızı bir oğlu olmuştu. Semiha teyze o çocukları kendi çocukları gibi sevmişti. Mine abla da saygıda kusur etmemiş mutlu mesut yaşamışlardı.
Diyeceğim ama... bu bize görünendi sanırım.
Semiha teyzeyi düşündüm çok zaman eşi paylaşmak... hayat arkadaşını paylaşmak, nasıl bir duygu idi acaba? Üstelik kendi elleri ile evlendirmişti. Kendi yanında olması gerektiği anda eşi Mine nin odasına giderken ne duyguda idi...oOFF ne zor şey.. düşündükçe Semiha teyzenin sabrına ve u paylaşıma razı olmasına şaştım kaldım.

Ne çok var aslında Semiha teyze ve Mine benzerleri...
Akşam olur ışıklar yanar, perdeler çekilir...ne hüzünler yaşanır, sessiz gözyaşları dökülür...Kimbilir...
Sevgi ile kalın, paylaşın herşeyi ama sevdiğinizi asla...

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..