İletişim İletişimcilerle Mümkündür! / Basın Yayın / Medya / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '11

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

İletişim İletişimcilerle Mümkündür!

İletişim İletişimcilerle Mümkündür!
 

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Mezuniyet Töreni "Tiyatrocu Ayla Algan Konuşma Yapıyor" 17.06.11


Zorlu ÖSS maratonunun üzerinden tam 5 yıl , kısa adı LYS olan Liselere Giriş Sınavı’nın üzerinden 8 yıl geçmiş.

Düzenli aralıklarla, düzensiz sistematiklerle değişen sınav sistemlerini bir bir eleyerek girdiğimiz üniversitede tek ders bırakmadan mezun olmayı başarabildik sonunda.

Bir yılı hazırlıkta, dört yılı ise bölümde geçmek üzere tükettiğimiz yıllarda kendi uzmanlık alanımızda ve birbirinden değişik alanlarda derslerle mücadele ettik.

Ders aktarma görevini yürüten onca öğretici geçti hayatımızdan. “Üniversite sadece ders yeri değildir” sözünden hareketle hayatı öğrendik. Hocaların ağzından çıkan her cümleyle yeni hayaller tasarladık zihnimizde. Bazı hocalarla dalga geçtik, bazılarını yetersiz bulduk, bazılarına aşık olduk…

Bazıları hoca olmanın ötesinde ne kadar zaman geçerse geçsin bir yerlerde mutlaka adı anılacak izler bıraktılar bizlerde…

Sınavlara aşılamayacak yüksekliklerde çılgın anlamlar yükleyen bizler yine hayattan çok da haberi olmayan liseliler olarak üniversiteyi gözümüzde çok büyütmüşüz aslında.

“Üniversiteye adım atmayı sağlayan sınavı aştıktan sonra herkes bir şekilde üniversite mezunu olabilir” önermesi gerçekten geçerli. Ancak önemli olan ve unutulmaması gereken bir nokta var ki, o da kişinin üniversite yaşamı boyunca ne kadar donanımlandırdığı kendini…

Türkiye genç ve dinamik nüfusuyla her taşın altından üniversite mezununa rastlayabileceğimiz bir ülke. Üniversite mezunlarını birbirlerinden ayıran en önemli özellik bu donanım kısmı oluyor.

Donanım üniversite öğrencilerinin okudukları yıllar boyunca kendilerine yaptıkları katkıların toplamı olarak adlandırılabilir en kaba haliyle…

Donanımını belli eden kişilerin hayatta zorlanacağı yerler olacaktır kuşkusuz; ancak diğer bireylere göre daha önde adım atacakları kesin.

Çiçeği burnunda bir İletişimci olarak, okullu bir İletişimci, Gazeteci olarak ülkem adına umutlarımı hiçbir an kaybetmiyorum.

Üniversite mezunlarının birçoğunun kendi alanlarında çalışmaması ya da çalışamamasının sorumluluğunu ülkeye değil, çalışamayan kişilere yüklüyorum öncelikle. Bu konuda donanımlı olmanın, doğru yerde doğru kararlar verebilmenin ne kadar önemli olduğunun farkındayım.

Ancak alanında uzmanlaşmış, diplomalı üniversite mezunları varken sektörleri alanında kuramsal bilgiye sahip olmayan kişilere emanet edenleri yok etmek geliyor içimden.

Doktorluğu başka birinin yapamaması, öğretmenliği alanında uzman olmayan birinin yapamaması ne kadar hayati bir önem taşıyorsa; İletişim sektöründe görev alacak tüm arkadaşların (Gazeteci, Radyo TV Çalışanları, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Çalışanları) bu alanda eğitim almış kişiler olması gerektiğini şiddetle savunuyorum.

Yarım yamalak bilgilerle her türlü işte uzman olduğunu sananlara inat bizler uzman olduğumuz alanlarda yapacaklarımızla toplumsal yaşama katkı sunarak farkındalık yaratabilecek güçteyiz.

İşte bu yüzden kendilerini yaşam koçu, iletişim uzmanı, gazeteci, radyocu, televizyoncu, halkla ilişkilerci, köşe yazarı, basın temsilcisi, reklamcı, iletişimci, iletişim danışmanı ya da adı ne olursa olsun iletişim sektöründe çalıştığını iddia edenlere lütfen akademik geçmişini sorunuz, sorgulayınız!

A.Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..