Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İletişim ve empati

İletişim ve empati
 

Programın afişi


02.10.2013 Salı günü Marmara Ünv. Göztepe Kampüsünde yapılan İLETİŞİM YAŞAMDIR başlıklı programında afişte göreceğiniz üç iletişim uzmanına ilave yönetim insanı olarak yaptığım İLETİŞİMDE EMPATİ sunumumun başlıklarını ve en özetini ilginize sunuyorum.

Her hareketli canlı türünün iletişim yöntemi yöntemleri vardır. Böceğin de, karıncanın da kuşun da, maymunun da insanın da, Özetle; var olmanın temeli iletişimdir, iletişiminde temeli empatidir. Empatik olmayan iletişim de körler sağırlar biri birini ağırlar. Biz öncelikle hayatın akışındaki canlı iletişimi ana başlıklarıyla irdelersek;

01. DOĞAÇLAMA veya BİLİNÇLİ İLETİŞİM

Akılda oluşan olduğu gibi konuşulabilir mi? Yoksa ne diyeceğini düşünerek mi konuşmalı?

02. KENDİMİZİ TANIYOR MUYUZ?

İletişimde empatinin temeli kendimizi tanımaya dayanır yoksa iletişim eksik başlar veya oluşamaz.

03. KARŞIMDAKİ KİM?

Muhatabın imajıyla ifadesiyle düşüncesinin arka planını algılayabilmek iletişimi kolaylaştırır.

04. KİŞİSELSUNUM ve İMAJ

Algının % 50 si görsel, % 40 ı işitsel, % 10 nu beyinsel-mantıksal olduğunu ve muhatabı süratle algılamanın iletişimi doğal temele oturttuğunu yoksa yanılma olasılığı yüksek olabileceğini atlamamak gerek.

05.İLETİŞİM TRAFİĞİ

Düşündüğüm, ifadem, algılanan ve geri bildirim dönüşümünün berraklığı iletişimin temelini oluşturur.

06. İFADE EKSİKLİĞİ Mİ? ALGI HATASI MI?

Düşüncenin eksik ifadesi de, ifadenin eksik algılanması da olabilir, bunun için askerlikte emir tekrarı yaptırılır, günlük yaşamdan da iletişimin netliği sağlanmalıdır.

07. İFADENİN OTO-KONTROLÜ

Sözün ucu nereye gider, nasıl algılanırı düşünerek konuşmak gerek.

08. YAŞAMSAL EMPATİ

İletişimde empatinin temeli yaşamı olduğu gibi algılayabilmektir.

09. TEŞEKKÜR EDEBİLMEK

Olumlu bir durumla muhatap olanın teşekkür edebilmesi iletişimde empatinin pozitif finalidir, böyle durumlarda teşekkürü unutmamak gerek aksi durum iletişimi negatifleştirir.

10. POLİTİK İLETİŞİM

Her muhataba duymak istediğini söylemek iletişimin en olumsuz kullanımı olsa gerek…

Kadri KANPAK

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..