Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '11

 
Kategori
Haber
 

İmir'in Kuzey ve Güney yakası, bir araya geldi.

İmir'in Kuzey ve Güney yakası, bir araya geldi.
 

En büyük iş, en mutlu iş. İzmir'in iki yakası bir araya geldi


İzmir B.Şehir Belediyesinin, İzmir’liye hizmet amacıyle başlattığı 80 Km. lik Aliağa – Menderes hattını metro standartlarına dönüştüren raylı sistemin açılışı, Devlet töreni ile bu gün saat 14,00 de Alsancak Garında yapılacak.

Böylelikle Türkiye’de ilk defa, adına İZBAN denilen bir yerel yönetim ve bir kamu kuruluşu yarı yarıya ortak olarak bu proje ile bir ara geldikleri görülmeleri, dikkati çekti.

Demir yolu hattı üzerinde işletme yapacak olan ve tarafların %50’ şer ortak olduğu İZBAN şirketi kuruldu. Şirket, hatta işletilecek olan 99 vagonun alımı için bütün ihaleleri gerçekleştirerek bu günkü hat tamamlandı.Ve bu günkü açılışa kadar gelindi.

1999 yılında İzmir B. Şehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina tarafından ortaya konan proje kapsamında TCDDY ile ön protokol imzalandı.

İzmir B. Şehir Belediyesi ile TCDDY’nin iş birliği ile kente kazandırılan ve İzmir’in Güneyi ile Kuzey yakasını bir araya getiren metro stilindeki hızlı banliyö treninin açılışı bu gün. Başbakan ve ana muhalefet liderinin katılımı ile açılışlar yapılacak.

Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi, Ahmet Piriştina’dan bu yana bitirilerek, deneme seferleri, açılış gününe kadar başarı ile sürdürüldü.

Buna göre ülkemizde ilk defa bir banliyö treni, havaalanının içinden geçiyor. Bazı bölümleri de yerin altından ve üstünden geçebiliyor. İki ana merkezde de aktarma imkanı mevcut.

Halkın otobüslere binerken kullandığı kentkart’larla bu trenlere binildiğinde, 80 Km. lik yolun bedeli 1,70 TL’ye geliyor.

Banliyö’ye rağbet çok. Banliyö hattında sefer sayısı 126 dan 170’e çıkarılırken, sefer sıklığı da 15 dakikadan 12 dakikaya indirildi. İlk haftada sadece 50 bin olan yolcu sayısı, son haftalarda 600 bine ulaştı.

Aynı zamanda sefer saatleri de uzatılarak, sefer sıklığı, saat 21,00 iken, 22,00’ ye kadar uzatıldı.

En çok Halkapınar, Karşıyaka, Şirinyer, Çiğli ve Menemen İstasyonlarında binişlerin olduğu gözlemlendi. İzmirli, metro ve hızlı banliyö sistemine geç kavuşmakla birlikte halinden çok memnun. Yapım aşamasında halkın çektiği sıkıntılar da unutulmuş oldu.

Cumhuriyet tarihinde bir belediye bu kadar muazzam bir yapıya fikir babalığı yaparken, siyasilerin kurdela kesmek için makas tutma heveslerine bir mana verilemiyor.

Ört ki, ölem!

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..