Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '15

 
Kategori
Sivil Toplum
 

İnsan hakları fiili uygulamaları 2'nin sonucu

İNSAN HAKLARI FİİLİ UYGULAMALARI 2' NÌN SONUCU

"İNSAN HAKLARI FİİLİ UYGULAMALARI 2" başlıklı yazının devamıdır ve " ÌNSAN HAKLARI- FELSEFE- EĞİTİM" genel başlıklı yazılarımın içeriğindedir.

27.01.2015 tarihinde kurum müdürlüğüne gönderilen dilekcemiz incelenmiş olup, 29.01.2015 tarihinde M.Y.' ye yazılı olarak donulmustur. Bu yazıda M.Y.' nin haksız olarak görüldüğü, kendisinden para alınma işleminin doğru olduğu belirtilmiş ve işlemlerini yaparken dikkatli olması konusunda yazılı olarak uyarilmistir.

Kurum ikinci hatasını Müdüriyet makamında yapmaktadır artık. 

29.01.2015 tarihinde hemen Müdürlüğü telefonla aradım. Haklı olduğumuzu elimizde belge ve raporların olduğunu söyledim. Buna rağmen haksız bulunmamizin yanlış olduğunu dillendirdim. Müdür böyle durumların olabileceğini, olayı iş yoğunluğu nedeniyle kendisinin arastirmadigini, araştırmayı şefe havale ettiğini bildirdi.

Şimdi herşey anlaşılmıştı. Zaten hatalı olan sefti. Hatasını kabul etmiyordu zaten, neden bizi haklı bulacaktı ki. Müdür den yüzyüze görüşme talebinde bulundum. Bu talebim kabul gördü. 

30.01.2015 tarihinde müdürün odasindaydim.

Evrakları ve belgeleri gösterdim.  Haklı olduğumuz kurum müdürü ve orada çalışan tüm personelce anlaşıldı. Hatta oradaki personeller kendilerinin de M.Y. ile aynı tarzda işlem yaptıklarını,  bundan başka bir çözüm yolu olmadığını söyleyerek haklı meselemizde bize destek oldular. 

Müdür paranın iade edilmesini ve uyarı yazısının düzeltilmesi gerektiğini söyledi. Şef o anda merkezde olmayıp diğer subede kontrolde olduğundan, şefin yanına giderek meseleyi anlattım. İkna olmuyordu bir türlü. Gerekirse parayı cebimden ben veririm o personele ama o yazıyı ve durumu duzeltmem diyordu. Meselenin para meselesi olmadığını, olayın haksız bir işlemin hakka dönüştürülmesi meselesi olduğunu belirttim.

Şef niye bu şekilde cebinden para vererek bu işten siyrilmak istiyordu merak ettim ve araştırdım. Meğer şef başka bir merkezden buraya hakkındaki bir disiplin işlemi cezasından dolayı gelmiş. Haksızlıği ortaya çıkarsa bir daha ceza alırım endişesiyle ve de yeni başladığı bu yerde "hata ile başlangıç yaptı" soylentileri olmasın diye gurur yapmış. 

Netice:  Şef de dahil olmak üzere kurumdaki herkes M.Y.' nin dogru yaptığını ve de haksızlığa ugratildigini anladı. Parası kendisine 30.01.2015' te iade edildi. Yazının da duzeltilecegi söylendi.

Yazı duzeltilinceye kadar ve M.Y.' ye ulasincaya kadar  bu dosya şimdilik kapandı Benim için. Yazı M.Y.' ye ulasmazsa yine peslerindeyim.

Sırada diğer dosyalarim var. 

 
Toplam blog
: 8
: 104
Kayıt tarihi
: 16.12.14
 
 

Eğitim Fakültesi lisans mezunu İnsan Hakları Yüksek Lisans mezunu     ..