- Kategori
- İnsan Kaynakları
İnsan kaynakları yönetimi

İNSAN KAYNAKLARI
Aslında o kadar geniş bir yelpaze ki; sanırım sayfalarca yazılabilir hakkında. Ancak biz burada önemli noktaları ele alacağız.
İnsan kaynakları; rekabetçi üstünlükler sağlamak amacıyla gerekli insan kaynağının sağlanması, istihdamı ve geliştirilmesi ile ilgili politika oluşturma, planlama, örgütleme, yönlendirme ve denetleme faaliyetlerini içeren bir disiplindir. Burada üç unsur ön plana çıkmaktadır
- Bir taraftan işletme amaçları gerçekleştirilebilmeli
- Diğer taraftan çalışanların ihtiyaçları karşılanabilmeli
- İşletmenin topluma karşı sorumlulukları yerine getirilebilmelidir.
Tanımsal olarak yapılması gereken pek çok iş vardır. Ancak gerçekte, tanım içeriklerinin uygulamada insan kaynağına ne derece yansıtılabildiğidir.
- İnsan kaynağı büyük bir güçtür
- İyi yönetilemezse zarar etmenizi sağlar
- Müşterilerinizle aranızda bir köprüdür ve sizi yansıtır
- Bir tanesinin mutsuzluğu, yanındakileri de mutsuz eder
- Her insan kaynağının müşteri kitlesi vardır
- Her yeni insan kaynağı size maliyetler getirir ( eğitim, alışma evresi, satış kaybı, imha ve iadede artış…). Eski kaynakları kazanmak daha az maliyetlidir.
- Yetersiz sayıda ki kaynak size zarar verir.
- Her kaynak kendi maliyetini çıkarır
- Kaynaklarınızı eğitim ve bilgi düzeyine göre sisteme monte etmelisiniz. Kaynakların yanlış yerde kullanımı ciddi zararlar verir.
- Uyumlu kaynakların beraber kullanımı sizi artıya geçirir ve yüksek verim alırsınız.
- Uyumsuz kaynaklar mecburiyet gereği çalışır ve size zamanla zarar verir
- Kaynak haklarının tam verilmesi daha fazla verim getirir
- Kaynaklarınızın verimi size bağlıdır!
- Ucuz İnsan kaynağı, ucuz işleri beraberinde getirir
- Vazgeçilmez olmalısınız.
İnsan Kaynağı ne bekler;
- İyi çalışma koşulları
- Sosyal haklar
- Motive edilmek
- Günlük ilişkilerde fikir alışverişi
- Dinlendirilmek
- Bazen tebrik edilmek
- Ödüllendirilmek
- Bazen ‘’Günaydın’’ ya da ‘’Kolay gelsin’’ cümlelerini duymak
- Kariyer planlaması basamaklarını tırmanmak
- Eşit davranılmak
………
Şeklin de sıralanarak gider. Burada belirtilen maddeler İnsan Kaynağının önem verdiği konuları içermektedir.
İnsan Kaynağını yöneten kişinin özellikleri
- Tarafsız olmalı
- Eğitimli olmalı
- Konuşma ve ikna kabiliyeti yüksek olmalı
- Güven vermeli, sözlerini yerine getirmeli
- Pozitif enerji aktarabilmeli
- Sakin olmalı
- Duyumlarıyla hareket etmemeli, araştırmacı olmalı
- Kırıcı değil, çözücü olmalı
- Saygın olmalı
- Örnek olmalı
- Ön yargılı olmamalı, herkesi anlamaya çalışmalı
- Sorunlarla ilgilenebilmeli ve yol gösterici olmalı
- Kaynakları için gerekirse yumruğu masaya vurmalı
Günümüz İnsan Kaynaklarının yaptıkları genel hatalar;
- Dış görünüşe göre Kaynak seçimi
- Verilen sözlerin yerine getirilmemesi
- Eğitimsiz kaynaklarla çalışmayı tercih etmek
- Kaynak hakkında ön yargılı olmak
- Kaynağı kazanmak yerine, ipini çekmek
- Duyumlarla kaynaklar hakkında yargı oluşturmak
- Olumsuz koşullarda kaynağı dinlemek yerine, üçüncü şahıslar üzerinden kararlar almak
- Kaynak fikirlerini önemsememek ve uygulamamak
- Kaynak karşılaşmalarında konuşmamak, selam vermemek, önemsememek
- Başarılarda takdir etmemek
- Onlarca başarıdan sonra; bir başarısızlıkla yerlere vurmak
- Yıllardır çalışmasına rağmen, yeni başlayan kaynakla aynı maaşı vermek
…..
Şeklinde sıralanıp gider.
İnsan Kaynaklarını Yöneten Yönetmenlerin, öncelikle kendilerinin de kaynak olduğunu düşünmeleri, kaynakların ne düşündüğünü, ne talep ettiklerini ve yönetmen olarak bunları ne derecede karşılayabileceklerini iyi analiz etmeleri ve bu doğrultuda çalışma programlarını oluşturmaları gerekmektedir. Her şeyden önce kaynakların kendilerine, saygı duymalarını ve güvenmelerini sağlamak, aralarında duygusal bir bağ kurmak zorundadırlar. Unutmayınız;
‘’ İnsanlar güvenmedikleri hiç kimsenin arkasında gitmezler.’’
Engin Göksu