- Kategori
- İlişkiler
İnsan ve komşuluk ilişkileri
Bu şiir değil Güncel Konular paylaşmak istedim
Ne biçim insanlarız biz, konu komşu, akraba nerede o eski günler? Ne yaşayana yakınlık, ne ölüye saygı. Neredeyiz biz, biz ne biçim bir insanız? Aynı apartmanda çıkan cenaze, nerden çıktı, hastamıydı, kazamı geçirdi yoksa yaşlımı, genç mi? kimse bilmiyoruz ki. Bir öğlen tatili eve gelen ben, şöyle bir şeyle karsılaştım;
Kapıda apartman yöneticisi, cenaze varda onun için erken geldim diyor. Kim demeye utandım ve onunla camiye gittim. Musalla taşında yatan, benim komşum kendimi öyle kötü hissettim ki, baş ucunda durdum ' selam ey komşum, ben ne biçim bir insanim ki, seni hiç tanımadım. Adını şimdi gördüm, kaç yaşındasın, hasta mıydın, kaç gün yattın yada aylar yıllarca mı, yada kaza filan mi geçirdin. Sende beni tanımıyorsundur, şimdi geldim. ' Belki desinler, belki utandığım için yada kim bilir çok üzüldüm. Evet evet çok üzüldüm ve kendimden iğrendim. Ne şimdi bu, günahmı çıkarıyorsun der gibi bakma öyle. Birazdan imam soracak ' nasıl bilirdiniz, hakkınızı helal edin ' bende yalandan iyiydi diyeceğim, helal olsun diyeceğim utanmadan.
Neden ki biz komşumuza, bayramda bile ' komşum, bayramın mübarek olsun ' demiyoruz. Bu kaç numara, bu kim, ne zaman öldü, şimdi senden ve beni yaradan yüce mevlamdan af etmesi için, dua ediyorum. Sen komşu hakkını helal et bana Allah'ım komşumu ihmal ettim, affına sığınıyorum. Aç mıydı, tok muydu, dertlimiydi, borçlumuydu. Aynı şekilde, oda beni şimdi merak edemez artık. Cenaze dönüşü apartmanımdan içeri girdiğimde; karşıma çıkan ilk komşuma iyi akşamlar dileyip, uygun zamanızda kahve içmeye beklerim. Ama mutlaka...
Gurbet Meleği