Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '22

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İnsanın Asıl Sınavı Kendisidir

“İnsanın Asıl Sınavı Kendisidir” kitabım bugün itibariyle tüm kitapçılarda ve dijital platformlarda sizlerle buluşmak üzere yerini aldı.
“Hikayedeki Seni Bul” kitabımı kurgulanmış hikayeler ve konsept detaylarla var ettimse de ben bu kez hayatın içinden, kendimden yazmak istedim.
Fazla fedakarlıkları, güçlü kadın güçsüzlüklerini, sevmenin gerçekliklerini, ‘el ne der’ diye kısıtlanmışlıklarımızı, kaderin kesin ve seçimlik açılarını, dişil enerji ve paranın genetik aktarımlarını, dertleri nasıl bedenimize depo ettiğimizi, benim gibi sevmekten kaçışınızı ya da fazla dibe batışınızı, özgürlüğü ve hayal kurmanın realist ve mistik savaşını, ilişkileri ya da dünyevi meseleleri ve en çok da dünyanın üzerine çıkıp daha üstün bir benliğe erişme yolculuğunu bulursunuz. Üstelik bunu akıl verircesine değil, denemiş ve bata çıka denediği tüm süreci yola sermiş birinden dinlersiniz.
Kendime sordum, “Betül sence bu kitap nasıl?”, cevabım “Ben nasılsam o da öyle!” oldu. Düşündüm, danışanlarımla, dostlarımla ya da her bir insanla konuşurken nasıl dinliyorsam, nasıl kendimden örnek veriyorsam, nasıl utanmadan anlatıyorsam ve nasıl yol açıyorsam işte aynı dilde ve sohbette yazdığımı ben de fark edince mutlu oldum, hatta seveceğinizden emin oldum. Sonra, kitabın adı ne olsun diye düşünürken bir danışanım fısıldadı: “Betül hanım bana gönderdiğiniz raporda bir söz beni benden aldı, bana ‘senin sınavın sensin, kendini yenersen dünyayı yenersin’ demişsiniz”
Dedim ki hayatın içi bu, benim sözüm bu, hikayem ve herkese mesajım bu, kitabımın adı da bu yüzden bu, “İnsanın Asıl Sınavı Kendisidir”. Bu hayat yolunda sınavı ve çözümü çok olmuş birinden dinleyesiniz diye.
Hayatın içinde ne tür sınav olursa olsun, ipuçları ve çareler verilsin ya da bulunsun, yaşamak kolay ya da zor olsun, ne olursa olsun insanın asıl sınavı kendisidir. Izdırari kaderi yaşamdan gelse de ihtiyari kaderinde cüzi iradesini kullanacak ve kendi seçimlik kaderini yazacak ya da yazdıracak kişi insanın kendisidir.
Kalbine düşen yangını söndürecek de harlayacak da ve dahi sevmeye dair tüm oluşlarını yaratacak da insanın kendisidir.
Yaşadığı hayatı yorumlayan ve iyi ya da kötüye yoran da, inandığıyla yükselen ve kendini yanlışlara hapseden de insanın kendisidir.
Hayat yolunda insanın asıl sınavı kendisidir. Düşmanı yakında tutmuş ve içine sokmuştur. Bu yüzden dibindeki kötüyü yenmek için tüm bilgiye sahip olan da insanın kendisidir.
Sınavının kendisi olduğunu bilen insan yeneceği düşmanın her olası hamlesini bilebilir. Onun tüm tuzaklarını, husumetini ve manipülasyonlarını iyi yönetebilir hatta daha iyisini kendisi yapabilir. Çünkü insan, kendisinden bile daha büyük olduğunu bir gün mutlaka öğrenecektir.
Kendini yenen insan tüm sınavları geçecek veyahut içindeki düşmanı yendiğinde bir orman kadar hür olmayı keşfedecektir.
Kitabımın arka kapağından bir parça ekleyerek sizleri bu bahçe gezintisine davet ediyor, sevgilerimi sunuyorum.
 
           “Aşılması en zor sınav sensin, kendini yenersen dünyayı yenersin.
Betül Yergök “İnsanın Asıl Sınavı Kendisidir” kitabında bizleri kendi gerçeklerimizi keşfetmeye, merak etmeye, hayatın bilinmezliklerini sorgulamaya, kendimiz olabilme yolunda cesaretle adım atmaya çağırıyor. Hayat yolunda insanın asıl sınavının kendisi olduğunu hatırlatıyor ve yaşamın kıyısından köşesinden değil, ta içinden sesleniyor:
“Şimdiden söz verin, düştüğüm çukurlara düşmüşseniz ‘Ben de’ deyin, çıktıysanız ‘Ben de’ deyin, hâlâ oradaysanız da okuduktan sonra ‘Ben de’ deyin. Çünkü ben akıl vermeye değil, yaşam hikâyemi sohbete konu ederek hayat bahçesinde birlikte yürüyüşe çıkalım diye geldim.”
 
Betül Yergök 
İnstagram: @betulyergok
Youtube: @mentalizasyon
 
Toplam blog
: 162
: 74
Kayıt tarihi
: 07.08.18
 
 

Parapsikoloji Uygulayıcısı Mentalist Betül Yergök, uzun yıllar çalışmalarının ardından Mentalizasyo..