Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '15

 
Kategori
Deneme
 

İnsanın memleketi doğduğu yer mi yoksa doyduğu yer mi?

İnsanın memleketi doğduğu yer mi yoksa doyduğu yer mi?
 

AKPINAR KÖYÜ


İnsanın memleketi doyduğu yer söylemi biraz mideci yaklaşım ve insana itici geliyor. İnsanın memleketi doğduğu yer söylemi ise pek bir hamasi; çünkü çoğumuz doğduğumuz yerde yaşamıyoruz; doğduğumuz yeri unuttuk hatta bilmiyoruz.

Ben köktenciyim hatta damarlarımda ırkçılık kanı var, pek gurur duyacak bir soyum yok ama soya sopa önem veririm. Hatta öyle ki Âdem babamın nerede yaşadığını (ya da yaşadığını) bilsem memleketim orası derdim.

Yani bir insan karnım nerede doyuyorsa orası benim memleketim der mi? Madem öyle Almanya’dan izine falan gelen Türk işçileri Kapıkule’den girince niye toprağı öpüyorlar; Hans’ın çayırlarını öpsünler; çünkü karınları orada doyuyor.

Doğduğun yer aynı zamanda yaşayıp büyüdüğün yer ise nerede yaşarsan yaşa orası önemli olmalı. Bir tanıdığım ayrıldıktan sonra 20 yıl köyüne gitmediğini ve bundan sonra da hiç gitmeyeceğini söyledi. Çocukluğu gençliği orada geçmiş. Orada askere gitmiş. Orada evlenmiş. Sonra İstanbul’a göç etmiş.  “Neden gitmiyorsun, git bir köyünü gör, insan memleketine gitmez mi ” dedim. “Karnım burada doyuyor, benim memleketim burası” dedi.

Bırakın yaşamayı büyümeyi sadece doğmuş olsam bile orası benim için önemlidir. Çile çeksem aç kalsam bile. Böyle şey olur mu ya “Benim memleketim doyduğum yerdir” Demek ki sen sadece doymak için yaşıyorsun.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..