Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '16

 
Kategori
Deneme
 

İnsanlar doğru söylediğimiz zaman bile inanmıyorlar; yalan söyleme kadar inanmama hastalığı da var

İnsanlar doğru söylediğimiz zaman bile inanmıyorlar; yalan söyleme kadar inanmama hastalığı da var
 

“Doğru mu söylüyorsun?”,”İnanmam!”,”Yalan söylüyorsun!”, “Vallahi mi?”, “Yemin et!”… Bu ne ya! İşin gücün yok adamı inandırmaya çalış!

Zamanında herkes seni kandırdıysa bana ne kardeşim! İlk defa görüyorum adamı, bu budur diyorum, yüzüme bakıyor.

Bu da cehalet… Yalan söyleme konusunda mimlenmiş biriysem söylediğime inanma. Tanımadığın biri sana niye yalan söylesin ki!

İnandıran inandırıyor, kandıran kandırıyor; o yollar bana uymuyor. Ne yemin billâh ederim ne de takla atarım, sadece söylerim.

Kendine güveni yok ki sana güveni olsun… Ben bir kişinin yalan söyleyip söylemediğine bakmam, tamam der ama konuyu araştırırım.

Yalan söyleyenlerden çok söylediğinize inanmayanlar sinir ediyor. “Sen de aklına geleni/her duyduğunu söyleme” Napalım, bilgileri Aynştayn’dan mı alalım! İnsanız işte; şu söyledi, bu söyledi, TV’den duyduk, gazete yazdı… Nereden duyduğumuzu da söylüyoruz, yine inanma ama bana inan; duyduğumu/gördüğümü aktarıyorum, seni niye kandırayım!

Türkiye’nin üçte biri nüfusta çakal,  her gün her gün bu insanları kandırıyor, onlar da acısını bizden çıkarıyor… Çok büyük sorun ya! İnanmadığınız zaman güven bunalımı doğuyor, size inanılmadığı zaman daha beter. ”Zamanında yalan söylemişsindir, onun için inanmıyorlardır”  Yok valla, sokaktaki adam diyorum!

Çarpıla çarpıla inanmama hastalığına yakalanmışlar… E hala çarpmaya da devam ediyorlar, biz ne yapacağız! Ayırın kardeşim bunları birbirinden!

Bazı şeylerin doğrusunu söyleyemeyiz, bu yalancılık değil ki… Zaten yalan söylesem yalan söylediğimi de söylerim. Tanıdığım kişilerin bana karşı kullanabilecekleri bir yalan söyleme kotası vardır; belirli konularda bu kotayı bana karşı kullanabilirler, “Kerim, hastalığım konusunda sana yalan söyledim”

Bu şekilde başkalarına inanmakta zorluk çekenler zayıf iradeli kimselerdir. Ne demek yani, doğru söyleyecek. Söylemezse bedelini öder. Ben herkesin bana doğru söyleyeceğini kabul ederim. Yalan söylerse kendi tercihi, sonucuna katlanır. Ancak söylediğinde sözünü doğru olarak alıp kabul edeceğimi bilmesini isterim.

Orada burada diyorlar ya işte “Kimseye inanma ” Kimseye inanmayacağız, e ne olacak peki! Yaşamayacak mıyız? Herkese inandığıma göre ben salağım galiba. Ama nasıl inanıyorum? Bana söylenen sözü doğru söylüyor gibi alır kabul ederim. İnanıp inanmama bundan sonra başlar. Ben hiç kimseye “Bana yalan söylüyorsun” diyemem. Herkese inandım, 60 yaşındayım, bir kişi bana kazık atabilmiş değildir; çünkü sözü araştırırım.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..