Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İş yerinizde bulmaca çözer misiniz?

İş yerinizde bulmaca çözer misiniz?
 

.



1980’li yıllarda bir büyük gazetenin Bil-Bul adlı bulmaca ekini ilk kez verdiği günleri anımsıyorum.

O dönemlerde yaşımız gereği, henüz gündelik hayat karmaşası denilen, ne idüğü tam da belli olmayan o anafora kapılmamıştık.

Çocuktuk.

Alıp sayı bulmacalarını hevesle çözmeye çalıştığım günleri dün gibi hatırlıyorum...

Neresinden bakarsam bakayım bulmaca çözen insanlar eğer belli koşullara da sahiplerse ben de saygınlık uyandırırlar.

Belli koşullarla kastettiğim nelerdir?

Okuyan, düşünen, araştıran ve iş hayatında beyaz yakalı diye tabir edilen kişilerin bulmaca çözmesi beni o kadar da şaşırtmaz.

Etkilemez.

Yani işin doğrusu çok özel bir hayranlık da uyandırmaz.

Ancak örneğin bir kömür ocağında ya da bir sanayi sitesinde, verdiği minik bir çay molasında bulmaca çözmeye çalışan birisi bende saygınlık uyandırır.

Elleri kömür karbonundan siyahlaşmış ya da tırnaklarının arası yağ içinde kalmış ortalama bir işçinin bulmaca çözmesinden ya da çözmeye çalışmasından bahsediyorum.

Öyle basit, sıradan, alışılagelmiş, ucuz bir iş değildir bulmaca çözme işi.

Örnekteki profile sahip birisi için ne var canım herkes bir şeylerle uğraşıyor, o da bulmaca çözüyor işte diyebilir miyiz?

Hayır maalesef diyemeyiz.

Nasıl ki, her şeyin bir kültürü olduğundan bahsediyorsak, bulmaca çözmenin de ayrı bir kültürü olduğunu zaten biliyoruzdur.

Kaldı ki bulmaca çözme işi ödüllü bulmacalar istisna olmak koşuluyla, çözen kişiye ilk anda somut ve pratikte de getirisi olmayan zihinsel bir faaliyettir.

Ancak çalışma hayatında mavi yakalılar olarak isimlendirebileceğimiz, üretim faaliyetine masa başında değil de kol gücüyle katkıda bulunan ve eğitim düzeyi beyaz yakalılara göre nispeten daha düşük olan kimselerin bu iş için gösterdikleri gayretin, daha değerli ve önemli olduğunu düşünüyorum.

Hem kol gücüyle çalışıp zaten yorulan bir insan, hem de fırsat bulduğu ilk zaman aralığında bu seferde zihinsel çalışmasının devam etmesi. Bu iş bulmaca çözmek bile olsa...

İşte sıradan bir aktivite gibi görünen bulmaca çözme işini değerli kılan da bu sürekliliktir sanırım.

Sabrın sonu ile
 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..