Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '10

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

İşe Çocuklardan Başlamak Gerekiyor

İşe Çocuklardan Başlamak Gerekiyor
 

Ülkemizin geleceğini şekillendirenler...


Bir şehit eşi konuşuyordu ekranda.Eşinin ismi bir okula verilmişti.Çok anlamlı bir şey söyledi; altına, eğitimin önemini bilen herkesin imzasını koyacağı bir söz.. "Bir ülkede, bir şeyler değiştirilmek isteniyorsa; işe, çocuklardan başlamalı"diyordu. Ne kadar doğru bir tespit olduğunu, gelişmiş ülkelerin durumuna bakarak anlamamız mümkün.Eğitime,eğitim kurumlarına, eğitimciye verdikleri önem sayesinde, kişi başına düşen milli gelirleri bizden kat kat yüksek.

Yaman Törüner, 1 Kasım tarihli yazısında da, bir araştırma sonucunu liste şeklinde vermiş. Ben buraya, bazı karşılaştırmalardan alıntı yapacağım. Gelişmiş ülkelerde, eğitim için harcanan para, askeri harcamalardan oransal olarak çok yüksek. Buna karşın, gelişmekte olan ülkelerde askeri harcamalar, eğitim harcamalarının neredeyse iki katı. Almanya ve Brezilya gibi ülkelerde ise, askeri harcamaların tam üç katı eğitime harcanıyormuş...

Bu tespitten bile, neden bazı ülkelerin özellikle, geri bırakılmak için, silaha yatırım yapmak zorunda bırakıldıklarını anlamak mümkün. Bu tuzağı bozmak için özellikle öğretmen yetiştiren kurumların, çağa uygun donanımlara sahip olması gerekir ki, oradan mezun olan öğretmenler, kaliteli eğitimden geçen insanlar yetiştirsinler. Bundan 25-30 yıl önce insanlar, çocukları çok başarılı değilse" hiç olmazsa öğretmen olsun" derlerdi. Şimdi çok şükür, öyle kolay kolay öğretmen olunamıyor. Örnek vermek gerekirse, lise matematik öğretmenliği için, büyük şehirlerdeki tıp fakültesine gereken puan isteniyor..

Öğretmenin geçen yüzyıldaki itibarı yavaş yavaş geri veriliyor.Maaşlardan şikayet ediyoruz, çok da haklıyız ama ülke koşulları düşünülünce, örneğin bir pratisyen hekimle karşılaştırılınca fazla da sızlanmanın anlamı yok diye düşünüyorum...

Bir gönül mesleği öğretmenlik... Gönül verilmemişse, yürütmek çok daha zor gelir...

Ebediyete intikal eden babam ve tüm eğitimcilere, rahmet diliyorum Yaradan'dan... Emekli öğretmenlere sağlıklar, çalışanlara da, sağlık başarı dileklerimle "günümüz kutlu olsun" diyorum...

Bir kişiye bile ışık olmuşsak ne mutlu bizlere...

.

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..