Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '08

 
Kategori
Eğitim
 

İşitme engelliler anaokulu

İşitme engelliler anaokulu
 

Türkiye’de her gün yedi bebek ileri derecede işitme kaybı ile doğuyor. Fakat ülkemizde "okul öncesi eğitim" son yıllarda yaygınlaşmış olmasına rağmen, işitme engelli çocuklara okul öncesinde eğitim verecek bir sistem ne yazık ki bulunmamakta.

Aileler bu özel eğitimin nasıl olacağı, hangi araç ve yöntemlerin kullanılacağı, kimlerden yardım ve destek alınması gerektiği gibi konularda yeteri kadar bilgiye sahip değiller. Çocuklarının alması gerektiği ilk eğitimlerini sağlıklı bir şekilde sağlayamıyorlar.

Türkiye İşitme ve Konuşma Rehabilitasyon Vakfı’nın yaptırmış olduğu 0-6 Yaş İşitme Engelli Çocuk ve Aile Özel Eğitim Merkezi İstanbul Kadıköy İlçesi Barbaros Mahallesinde hizmete giriyor.

Okul öncesi eğitim projesinde, işitme engelli çocuklara tam gün veya günde 5 – 6 saat erken eğitim vererek onları hem ruhsal açıdan olgunlaştırmak, hem de birey olarak işitme engelli olmayan yaşıtları ile aynı yaşamsal becerileri kazanabilmeleri ve aynı zamanda; ailenin çocuğunun işitme engelli olduğunu öğrendikten sonra yaşadığı duygusal kargaşayı önlemek, çocuklarını yetiştirebileceklerine dair onları desteklemek için ayda en az 20 saat psikolojik yardımda bulunulacaktır.

Proje kapsamında Kadıköy Belediyesi ve üniversitelerin konu ile ilgili bölümleriyle eğitici aile seminerleri de düzenlenecek.

 
Toplam blog
: 88
: 3086
Kayıt tarihi
: 06.12.07
 
 

1993-1999 yılları arasında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi' nde temel tıp eğitimini tamamlayara..