Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '13

 
Kategori
Öykü
 

İstanbul

İstanbul
 

Uzaklaştıkça içine çekiyordu İstanbul,
Seviyordum, özlüyordum da.
Ama hep yabancıydı İstanbul,
Öyle bir yabancılık ki bu,
Onca kalabalığa rağmen kendini yalnız hissettiren.
Öyle bir yalnızlıktı ki bu, herkes farkındaydı,
Aslında herkes yalnızdı İstanbul'da.
Bense o yalnızlar arasına karışmış bir misafirdim,
Konstantinopolis zamanında da böyle miydi?
Her adımda yeniden keşfediyordum İstanbul'u,
Hep birşeyler eksikti sanki,
Huzuru bulamadığım yerler vardı,
Hani Dersaadet'te adım adım ilerleyip,
Sonra mutluluğu bulduğum yerler.
Her karede yeni bir duyguyu yakalıyordum,
Daha güzel, daha iyi olabilir miydi peki İstanbul?
Bâb-ı Ali zamanında değildik,
Olamazdı diyordum,
Bir durmuyordu İstanbul,
Hep aceleci, hep yoğun, hep stresli, hep koşuşturmacalar içinde.
Bir dursa, olduğu yerde kalsa çok güzeldi,
Ben İstanbul'u sadece dinlemek istiyordum,
Ben istanbul'u sadece gezmek,
Sadece keşfetmek istiyordum,
Sadece sevmek.
Ben İstanbul'lu değildim,
Hep misafirdim istanbul'a,
Yabancıydım,
Değişmeyen bişeyler vardı istanbul'da
Değişmeyecek, değiştiremeyeceğim,
Birçok yüzü, birçok adı vardı İstanbul'un.
Ben ne kadar optimist yaklaşsam,
İyi niyetle anlaşmaya çalışsam da,
İstanbul ile bir türlü anlaşamıyordum,
ve sonra bıraktım İstanbul'u anlamayı,
Sadece misafir oldum,
Sadece sevdim.
Uzaktan seversin ya bazen,
Orada sevdiğin bişeylerin olduğunu bilirsin, onun gibi.
Gidersin ya bazen İstanbul'dan,
Burası bana göre değil deyip,
Çıkarsın bu masaldan hani.
Günahlarla doludur İstanbul,
Sen bunlardan kaçarken,
Aslında İstanbul'u yine de seversin.
Ve sonra, aylar sonra, ya da bir yıl diyelim.
İstanbul'a gelirsin.
İstanbul aynıdır hep, hep aynı,
Kız kulesi yine selamlar seni,
Martılar haber verir vapurlara senin geldiğini,
Sokakları yine karanlıktır ve sen yine kaybolursun kalabalıklarda ama.
Ama işte bir şeyin yıldönümüdür bu aslında,
ve sen hiç kutlayamazsın.
Tadı yoktur aslında belki de İstanbul'un,
En son ayrılığını yas günü ilan etmiştir çoktan.
Kutlayamazsın.
Şimdi sen yabancısındır İstanbul'a,
Her zamankinden daha çok misafirsindir,
Değişmeyen yine İstanbul'dur,
ve sen yine onu uzaktan seversin.
uzaktan özlersin,
İstanbul'u güzel yapan vardır,
Aslında sırf bu yüzden İstanbul'u yeniden sevdiğini anlarsın.
İstanbul'u yeniden seversin,
Aslında onu seversin.
 
 
 
..
© hoPeace
29.05.2013 20:30 / İstanbul
 
Yorumlarınız için teşekkürler.
 
Toplam blog
: 73
: 495
Kayıt tarihi
: 28.03.08
 
 

Artık herhangi bir sayfaya baktığımda daha net bir görüntü oluşuyor. Her yazıda 'sen'i görüyo..