Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

14 Haziran '14

 
Kategori
Anılar
 

İşte Arsuz; dostluğun, hoşgörünün ve sevginin adresi...

İşte Arsuz; dostluğun, hoşgörünün ve sevginin adresi...
 

İŞTE ARSUZ…

Hatıralarım içerisinde o kadar derin ve önemli yeri vardır ki Arsuz’un anlatmakla bitiremem. Her aklıma gelişinde, nerede nasıl olursa olsun konusu geçtiğinde heyecanlanırım…

Bu küçük ama şirin belde bağlı olduğu İskenderun’un çıkışından itibaren davetkardır, dostluğa doğallığa sevgiye aşka çağrıdır.

***

Gençlik yıllarımda ayrı bir yeri vardı, sonra İskenderun’a atandığım 1983 yılından sonra yaşadıklarım beni bambaşka dünyalara götürdü…

Şu anda orada sayısız arkadaşım olduğu gibi değerli ve can dostlarım kirvem Hakan Atamer, canım şefim Yasemin Diner hanımefendi,

Zaman zaman paylaşımları ile unutamadığım anılarımın üzerine bal sürüyorlar adeta…

Acı biber demeye dilim varmıyor çünkü kendileri ile yaşadıklarım ve bana gösterdikleri sevgi tezahürlerinin tadına doyum olmaz…

Yanda/aşağıda resmini gördüğünüz muhteşem görüntü ise Arsuz’un doyumsuz anlarından biridir ve şefimin gönderisidir…

***   

İlk gidişim askerden döndüğüm zamandı, henüz futbola mı devam edeceğime yoksa yeni bir işe girmem gerektiğine mi karar vermemiştim.

Beni ve arkadaşlarımızı büyüleyen insanların son derece doğal oluşu ve eğlencenin ulaştığı doruk noktalarıydı…

Gittiğimiz bir eğlencede hiç görmedikleri halde hepimizi öylesine sıcak karşıladılar ki alışık olmadığımız için resmen içimiz erimişti…

***

Bendiniz etkileyen ise Arsuz’un içinde geçen ve denize olanca güzelliği ile dökülen “çaydı” Sanki baharın tüm esintileri içinden akıyor gibiydi..

Şimdi salla gezebiliyor çayın deniz döküldüğü yerde kurulan lokantalarda ve kafelerde çok güzel vakit geçirebiliyorsunuz.

Bir kere hiç unutamadığım bir otel var köprünün hemen başında, değerli dostum Suat Mıstıkoğlu’nun sahip olduğu MISTIKOĞLU oteli…

Mıstıkoğlu ailesi alabildiğine kibardır, işte bu anlayış ve nezaketleri de insanlık anlayışları da hem otelin personeline hem de otelin her karesine nüfuz etmiş gibidir…

Arsuz da deniz girebileceğiniz en güzel yerlerin başında gelir, İskenderunlular daha doğrusu tüm Hatay halkı için teşekkür ediyorum kendilerine…

***

Arsuz küçüktür ama hani soğuk algınlığına yakalandığınızda size anneciğinizin ya da eşinizin sevdiğinizin ikram ettiği ada çayı kadar sıcak ve yumuşatıcıdır.

İskenderun’dan itibaren sağlı sollu ağaçların begonvillerin ve palmiyelerin bitiminden itibaren yazlık evleri denizin en güzel anlarının şahididir.

Bu yıl yolların tamamen yenilendiğini dostlarımdan biliyorum, ulaşım kolaylaşmış yenilenen ve henüz hayata geçirilen tesisler güzel bir tatil geçirilmesi için ne gerekiyorsa yapmışlar…

***

Gençliğimin en güzel hatıralarından birinin şahidi de “devlet demiryollarına” ait kamptı. Önünde geniş ve uzun kumsalındaki rüzgarın ve dalgaların sesi, insanları rahatlığı büyülemişti beni…

O zamanlar mı hareketliydi yoksa şimdi mi inanın ayırım yapamıyorum çünkü Arsuz hala cıvıl cıvıl…

İnsanlar hala dost canlısı hala inanılmaz “misafirperver” bunu nasıl başarıyorlar, değişmiyorlar inanın anlayamıyorum…

Sadece orada yaşayanlarda değil oraya gidenlere de “sevgi ve saygı” bulaşıyor bence…

Tek şikayetim var; bir türlü çözüm üretemedikleri “trafik” ve temizlik konusudur. Alabildiğine düzensiz bir trafiği var ve temizlik zamanları ise anlaşılmaz ölçülerde zayıf, gecenin en güzel zamanlarında sokaklarda “çöp” yığınları hiç güzel bir görüntü vermiyor Arsuz’a…

***   

Kirvem Hakan Atamer tam bir kebap ustasıdır, elinden çıkan her yemek lezzet yüklüdür Muazzez’in de ama bendeniz Arsuz caddelerinde “et döneri” yemekten hoşlanıyorum hem de acılı dürüm olarak…

Yanında süs biberi turşusu ve turp nasıl gidiyor anlatamam. Lavaş ekmeğin üzerine sürdükleri acılı bir sos var ki bazen sadece ekmeğe sürün bana verin öyle yemek istiyorum dediğim zaman Kenan Usta, hey koca Adanalı ne olacak ekmekçi olur bunlar ekmekçi diyor. Oysa benim derdim ekmeğin üzerine sürdükleri muhteşem acı sos…

Unutmadan söyleyeyim Kenan Ustanın hanımın ikram ettiği çaya da doyum olmaz…

***

Sonra bir şeyini daha çok seviyorum Arsuz’un; hem ilçenin hem de yazlıklara gelenlerin geç kızlarının rahatlıkla bisiklete binip dolaşmaları. Ben zaten “bisiklete” binmeyi çok severim içim gidiyor, sadece bisiklete değil tabi güzelliklerine de anladınız siz…

Kaynamış mısır Adanalıların deyişiyle “darı” bir harika, hele ki külahlar içinde aldığınız dondurmalarla yolda yürümek…

***

Ve Arsuz’un Samandağ tarafına doğru yürüdüğünüzde muhteşem villalar harika çiçeklerle süslü yazlık evler, burada yaşayan Alevi Sünni demeden iç içe yaşamayı dostluğu sevgiyi hoşgörüyü ve tevazuuyu şiar edinmiş Hıristiyan dostlarım…

Ve “muhteşem” balıkçılar, örneğin Turan balıkçılık…

***  

İşte Arsuz diye başlık attım ama orada yaşayacaklarınız görecekleriniz bu kadar değil, daha çok şey var anlatılacak yazılacak ve görülecek…

Yolu sevgiden geçen, yaşamı dostluğu hoşgörüyü hatta “insanlığı” önemseyen herkesin Arsuz’a mutlaka gitmesini öneriyorum…

 

Kalın sağlıcakla…

 

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 14.06.2014 13.00

 

 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..