Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '12

 
Kategori
Deneme
 

İyi bir konuşmacıyım

Her geçen gün, sağlıklı bir iletişim adına daha iyi bir konuşmacı olduğuma inanıyorum. Bana göre; olgunlaşmanın, büyümenin temel kuralıda bu. O yüzden çok okumaya ve okuduklarımı elimden geldiğince uygulamaya istekliyim. Yine okuduklarımdan yola çıkarak yazdığım bir not geçti elime. Onu paylaşmak istiyorum sizlerle. Notun başlığı; “ iyi konuşmacıyım”.

*Kısa ve öz konuşuyorum.

*Geçmişi getirmiyorum. Neleri istediğimiz üzerine konuşuyoruz.

*Kendimi olabildiğince yargısız ifade edebilmek amacıyla “ ben dilini “ kullanıyorum.

*Kendimi olabildiğince doğrudan ifade edebilmek, söylediklerimin arkasında durmak ve söylediklerimle ilgili sorumluluğu tümüyle üstlenmek için başkalarını katmadan kendimi ifade ediyorum.

*Doğru zamanı seçiyorum.

Evet, aslında notu bulduğumda ve şimdi yazarken biraz içim acıdı. Gerçekten çok canı yanmış bir insan ancak bu kadar önemser sağlıklı iletişimi. Bu notu, muhakkak kaybetmekten çok korktuğum bir insanla konuşmaya gitmeden yazmışımdır. Bildiklerimi anımsamak ve uygulamak adına Tanrı’ dan yardım istemek için. Öyle zor gelir ki bana kendimi ifade etmek. Hele ki birine “hayır” diyeceksem. Canımdan can kopar. Çünkü “ hayır “ dediğimde sevilmeyeceğimden, terkedileceğimden korkarım hep. Hâlbuki “ hayır” demediğim her seferde kendi harcımdan çaldığımı da bilirim. Bile bile yine de zor gelir “ hayır “ demek. Boşu boşuna “ sevgi arsızı “ demedim ya kendime. İşte, bütün mesele bu: olmak ya da olmamak.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..