- Kategori
- Şiir
İyilik sahibi ve merhametli iyi İnsan olmak

İyilik sahibi ve merhametli iyi insan olmak çok zordur
İnsanının nefesi çıkarken şeytanın ağzında burnunda giden yoldur
Adamlık zor zanaattır
Merhametlik zor zanaattır
Bununla geçinmek yaşamak kanaattir
Yoksa bundan gerisi kanatır
İnsan olmakta daha da zor zanaattır
Elbise diye giyindiğin iyilikle dolu kanaattir
Zaten zorlukta sevap bol bol vardır al âleme dağıttır
Izdırabın korunda yanma ey insan
İyiliğin merhametin bahar ikliminde gezin ey insan
Bununla ilgili küçük bir alıntı arz edeyim
Buna değil de buna yakın:
Sizden önceki ümmete mensup bir kişi, hesaba çekildi.
Hayırlı bir ameli bulunamadı
Ancak yumuşak bir insandı.
Hizmetçilerine emrederken zora koşmazdı.
Allah (c), şöyle buyurdu. "Buna ondan daha
Lâyık’ız, onu affediniz (bırakınız)"
Keşfu'l-Hafa, l, 135. Bu isim Kuran’da beş yerde geçer
Her şeyin sonunda Allah'ın varlığının devam etmesi, bulunması,
O'nun el-Âhir ismini tanımlar.
Yaratılanların fânî olmasından sonra,
Allahü Ta'âlâ'nm bekâsını ve âhiriyyetini görüp, "Onun üzerine
Bulunan her şey fânîdir.
Celâl ve ikram sahibi olan Rabbinin vechi kalıcıdır"
(Rahman/26, 27), ayetini
Gerçekleştiren (hakikatine eren) kula denir.
Baki olan Allah'ın vechi, onun üzerine doğduğu için,
On’unla baki kalmıştır.
Allah'a kavuşmakla yok olmaktan kurtulmuştur.
Velilerin bir kısmı, hatta büyük bir çoğunluğu bu
İkisiyle (fena ve beka) muttasıftırlar
El-Âhir ismi Kuran’da bir yerde geçer.
El-Bâ'is, ölümden sonra dirilten demektir.
Nefsinin, sıfat, Hevâ ve heveslerini iradî
Ölümle (nefis terbiyesi ile)
Nihayete erdirdikten sonra,
Allah'ın, kalbini hakikî hayatla dirilttiği kişidir, işte Allah,
Bu kulu, el-Bâ'is isminin mazharı kılar.
Böylece o, cehalet ölümünü, ilimle diriltir, Hakk'ın isteğine uygun
Olarak, onlara hayat verir.
Kuran’da yedi yerde fiil olarak geçer.
KAYNAK:
1-TASAVVUF TERİMLERİ VEDEYİMLERİ SÖZLÜĞÜ-Prof. Dr. Ethem Cebecioğlu.