Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '17

 
Kategori
Eğitim
 

İzmir’de Farkındalık Merkezi Eğitimlerine Devam Ediyor

İzmir’de Farkındalık Merkezi Eğitimlerine Devam Ediyor
 

Salih Arıkan


İzmir Büyükşehir Belediyesi farkındalık merkezini öğrenciler ziyaret etmişler. Tekerlekli sandalyeye oturan öğrenci iki adım atamadım çok kötü diyor. Demek ki belediyenin amacı aciz insan paradigmasını güçlendirmek. Gözü kapatılan öğrenci hiç bir şey çizemedim. Belediyemiz görmedikçe hiç bir şey yapılamaz fikrini güçlendirmek istiyor. Gözleri kapatılma tekerlekli sandalyeye oturma deneyimleri ancak acımayı arttırır farkındalığı asla.

Farkındalığı ne arttırır. Birlikte yaşama kültürü arttırır.Bir araştırma yapılsın. Bu çıktılar toplumla paylaşılsın. Farkındalık merkezini gezen öğrencilerin hayatında ne değişmiş. Farkındalık merkezine giden öğrenci kaç engelliyle tanışmış kaç engellinin hayatını kolaylaştıran çalışma yapmış; farkındalık merkezine giden çocukların babaları dükkanları varsa eşyalarını ortadan kaldırmış mı? aracını kaldırıma park etmekten vazgeçmiş mi? engelliler için ayrılan otoparklara araç park etmekten vazgeçmiş mi?

Önce bu merkeze Belediye Başkanlarını götürün. Gittilerse niye hala otobüslerde sesli uyarı sistemi yok. Niye hala kaldırımlar işgal edilmiş.

Bu merkezle engellilerin hayatında ne değişmiş acaba bazılarının fantezileri gerçekleşmekten başka ne değişmiş. Meseleye Tıbbi modelle bakan bir kişinin fantezileri gerçekleşmiş.

Önerilerimiz. Bir engelliler ve engelsizlerin bir arada olacağı sanat spor gezi film seyretme kitap okuma yani birlikte yaşama tecrübelerini arttırmak gerekiyor.

Peki, Milli Eğitim neyi amaçlıyor. Çocuklar engellilere acısın ve okula gelen zarf dağıtan derneğe daha çok yardım yapılmasını amaçlıyor. Okul Müdürlerinin bu işten aldığı payı mı arttırmak istiyor. Kulağımıza hoş olmayan kayıt dışı hikayeler geliyor.

Salih ARIKAN,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..