Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '09

 
Kategori
Şiir
 

İzmir'i seyrediyorum, güzellikler içinde

İzmir'i seyrediyorum, güzellikler içinde
 

Bir iklim neşesidir, güzel İzmir.


İzmir'i seyrediyorum, balçova'da teleferik tepesinden,

Zamanın sevdiği, bir memleket köşesinden,

İzmir'i seyrediyorum, iklimlerin neşesinden,

Körfezi görüyorum, susuz dede aşıklar tepesinden

...

Konak vapuru, karşıyaka seyrinde martılarıyla,

Göztepe'den ayrılıyor, vapur ağır ağır arabalarıyla

İzmir'i seyrediyorum, aileler oturuyor akrabalarıyla

İnciraltının yeşil bahçelerinde, kahkahalarıyla

...

Aşıklar buluşuyorlar saat kulesinde, uzun kordonda,

Binlerce insan geziyor, eğleniyor büyük fuarda,

Şirinyer, buca parkında dinleniyorlar, gün boyunca

Gelenler, gidenler düşünceler içinde otogarda

...

İzmir'i seyrediyorum Ege Palas, Hilton çatısında

Kemeraltını görüyorum, alışverişteki kalabalığıyla

Fincanda pişen kahve kokusu geliyor buram buram

Derneğinde üyelerini bekleyen Mustafa Mumcu anısıyla

...

Alsancağa bakıyorum, işlek caddesi görünüyor

Şehitler caddesinde günün telaşları örülüyor

Burada, işler nehir gibi hızla akıp, sürüyor

Limandaki yoğun deniz akışı dikkatle sürdürülüyor

...

Yüksekte kurulmuş, yeşilyurt eşrafpaşa'ya bakar

Varyanttan, ikiçeşmelikten trafik konağa akar

Kadifekale, agora buram buram tarih kokar

Binlerce yılın güzel kenti İzmir güzideliğini saklar

...

Gözlerim yeşilliklere uzanıyor, bornovaya doğru,

Sakinliği üstünde güzel bir semt şehrin sonu,

Parklarıyla, planlı yerleşimiyle uzun soluklu

Alıiveriş merkezleriyle, bilim yuvasıyla dopdolu

...

İzmir'i seyrediyorum cıvıl, cıvıl karşıyaka çarşısı

Orada atar, neşeli, mutlu kalp çarpıntısı

Rengahenk insanlar, dolaşır izmirin yarısı

Sahildeki, limandan sonra gelir mavi yakası

...

Güzelbahçe, mordoğan, çeşme, urla,

Gezilmeli güzel bir neden ile turla,

Seferihisar, akkum, gümüldür görülmeli

Sessizlik, sakinlik hakim buralarda

...

Mavili güzel kadın göztepe sahilinde

Körfezi seyrediyor bütün sakinliğiyle

Az sonra gelecek bayan dostları

Karşılamaya hazırlanıyor, pür neşesiyle

...

Okullardan, yeni çıkmış neşeli çocukların cıvıltılarını

Gençlerin şakalaşmalarını, geleceğin ışıltılarını

Öğrenmekle, yaşamanın içli dışılığını yansıtan

Liselileri görüyorum, çarçabuk büyümeye çalışan

...

Hüzünlü gözler görüyorum şehre yerleşmiş

Büyük umutlarla, hayallerle buraya gelmiş,

Şehirle tanışmaya çalışıp, ona uyumu istemiş

Diliyorum onlar için iş, aşla gelen büyük seviniş,

...

Bir çok canları görüyorum şehre küsmüş,

Terketmeyi düşünüyor, yabancı düşmüş

Aradığı her şeyden ümidini kesmiş

Onlara ümit verin, destek verin, moral verin,

Olsunlar! bu güzel şehirde, güzel bir diyar keşfetmiş


Çağdaş, Aralık 2009

 
Toplam blog
: 110
: 1205
Kayıt tarihi
: 30.05.07
 
 

"Yazıyorum o halde düşünüyorum" diyen, güncel gelişim ve değişimleri takip ederken anlam ve kavramla..