- Kategori
- İzmir
İzmir Limanı'na ''Yıldırım'' çözüm gerekiyor

İZMİR LİMANI
Dokuz günlük kurban bayramı tatilinin yaklaşmasıyla birlikte tatil planları da gündeme geldi. Gözler iç turizmle birlikte dış gezilere de çevrilmiş durumda.
Acenteler bu pastadan irice bir pay alabilmek için kampanyalara başladı bile.
Beş yıldızlı otel konforuyla hizmet veren gemilerle yurt dışı seyahat oldukça cazip hale getirilmiş. Örneğin, lüks bir gemiyle, 7 gece, 8 günlük Venedik-Adriyatik turunun bedeli 1199 Euro'dan başlıyor. Erken rezervasyon yaptırırsanız 799 Euro ödeyeceksiniz. Yeşil pasaport sahiplerinin vizesiz katıldığı bu turda, gemideki sabah, öğle ve akşam yemekleriyle, öğün arası çay partileri ücrete dahil edilmiş.
Kruvaziyer turizminin artış göstermesiyle birlikte İzmir küçümsenmeyecek bir atılım yaptı. Örneğin 2009 yılında gemiyle topu topu 309 yolcu gelmişken bu sayı giderek arttı. 2010'un ilk altı ayında 132.352 yolcu ağırlayan İzmir Kuşadası'nı bile geçti.
Kruvaziyer turizminin artması sorunları da beraberinde getiriyor. Günlerce açıkta demirleyerek yükünü boşaltmayı bekleyen konteyner yüklü gemilerin yoğun trafiği karşısında bunalan liman, kruvaziyer gemileriyle içinden çıkılmaz bir hale gelmiş durumda. Bunalan limanın bir an önce rahatlatılması gerek. Giderek artan yoğunluğa cevap vermek gerek. Kruvaziyerler için ayrı bir iskele yapıldığı takdirde sorun geçici olsa da bir süre için çözülmüş olacak ve limana nefes aldıracaktır.
Geçiçi bir çözüm için Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'la görüşen yetkililer bakanın sözleriyle umutlandılar. Bakan Yıldırım, konuyla ilgileneceğini söyleyerek, kruvaziyer gemilerinin yanaştığı alana iki iskele daha yapılması için girişimlerde bulanacağını söyledi.
Yetkililerin İzmir turizmi adına bakanın peşini bırakmamaları gerekiyor.
İzmirli turizmciler ise bu konuda acele edilmesini istiyorlar. Orta ve kısa vadede sorunun çözümü için, ''yap-işlet-devret'' modeliyle İzmir turizmine hizmet verecek bir kruvaziyer limanı yapılmasını istiyorlar.
Acil yapılması gerekenlerin yanında, İzmir Limanı'nın istenen kapasite ve kaliteye kavuşturabilmek için de çalışmaların hızlandırılması gerek. Bir ara hız kazanmış gibi görünen limanın özelleştirme çalışmaları birden durdu.
ESİAD Başkanı Sıtkı Şükürer bu konuda karamsar. 4-5 yıl daha limanla ilgili bir beklentiye girilemeyeceğini iddia eden Şükürer şöyle konuştu:
''Liman ihalesine katılan üç grup heyecan yaratarak milyar dolarların üzerine çıktı. Bu da fizibilite rakamlarını alt üst etti. Limanla ilgili 4-5 yıl süreyle bir beklenti içine girilmesi beklenemez. Bu gelişme limanın ekonomik değerini de düşürecektir.''
İzmir'in liman sorunu bakanların da katıldığı toplantılarda zaman zaman dile getiriliyor. İzmir'in turizm açısından istenen düzeye ulaşmasını sağlayacak çalışmaların ''Yıldırım'' hızıyla başlatılmasını bekliyoruz.
Verilen sözler toplantı salonlarının duvarlarında ''hoş bir seda'' olarak kalmamalı.