Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '07

 
Kategori
İzmir
 

İzmir'liyim... O halde şanslıyım...

İzmir'liyim... O halde şanslıyım...
 

Dün akşam işten çıktım eve dönüyordum, her zaman ki güzergahtan yürüyerek sokakları geçiyordum şehrimin. Benim için ilk ve en önemli durak olan; en sevdiğim sokaktan geçiyorum her gün, Dario Moreno sokağı.

Evet yanlış duymadınız, o tarihi sokak benim en sevdiğim sokaklarından biri İzmir’imin.

Her akşam ve her sabah tarihi asansörü kullanıp bir alt sokağa ya da bir üst sokağa geçiyorum ve her gün es geçmeden asansörün o güzel zirvesinden bir kez daha bakıyorum nerede yaşadığıma.

İnanılmaz huzur kaplıyor içimi böylesine güzel memlekette yaşadığım için. Kızmayın ne olur, galiba ben biraz şanslıyım.

Tabii yol tarihi asansörle bitmiyor, yokuşları kolaylaştırması için merdivenler yapmışlar sokakların aralarına ve her köşede birbirinden renkli saksı çiçeklerinden var her evin önünde. Aslında yapıları çoğunlukla bozulsa da aralarında eskiliğini ve çekiciliğini koruyan eski tip 2 ya da 3 katlı konakları andıran evler hala duruyor hatta çoğu zaman mis gibi tarih kokuyor her sokak. Sokak aralarında hala top oynayan çocuklar var hani şu ünlü mahalle maçlarından yapıyorlar; 3 korner bir penaltı olan maçlardan.

Daha da güzeli pencere sohbetleri hala bitmemiş onu görüyorum her akşam. Bir kaç komşu farklı pencerelerde, sohbet ediyor her akşam. Hala bakkalları var süper marketlere inat. Komşuluk bitmemiş, bazı sokaklarda samimiyet koruyor kendini. Yeni yapılan ve yükselen koca binalara inatla, bağlılar birbirlerine.

Ben, güzel bir memlekette yaşıyorum. Komşuluğun bitmediği, kapının önünde saksı yerine, yağ tenekelerinde çiçeklerin yetiştirildiği, beyaz boyalı, süpürge ile kapının önünün temizlendiği, mahalle maçlarının yapıldığı, pencere sohbetlerinin devam ettiği, denizin kenarında bir yerde, güzel bir şehirde, güzel insanlarla yaşıyorum.

Bir şehri tanımak için sokaklarını gezmek yeter. Aklınızda bulunsun eğer bir gün İzmir’e gelirseniz araba ile gezmek yerine arka sokaklarını dolaşın, o zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

İzmir’den sevgiler…

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..