Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '09

 
Kategori
İzmir
 

İzmirli Belediye Başkan adayları ve çağdaş davranışları

İzmirli Belediye Başkan adayları ve çağdaş davranışları
 

İzmirli Belediye Başkan adaylarının medenice rekabetleri.


İzmirli olmakla her zaman gurur duydum, İzmir'i çok seviyorum. Bu yüzden de İzmir'de gördüğüm bazı manzaralar ve davranışlar beni çok üzüyor. Bunların başında da terör olayları dolayısıyla İzmir'in beklenmedik bir şekilde göç alması, alt yapının oldukça bozulması ve yeni İzmirlilerin çoğunun çağdaş yaşama uyum sağlamak istememeleri geliyor. Her taraf gecekondu doldu.

Göçlerle gelen vatandaşlarımızın çoğu kendi yörelerinin örf ve âdetlerini burada da aynen uyguluyorlar. Çağdaş İzmir görüntüsü oldukça bozuldu.

İzmirli hep çağdaşlıktan yana olmuştur. Bu, giyim kuşamda, yaşam tarzında ve davranışlarda her zaman görülebilir. Ama kendisini İzmirli olarak hissetmeyen birçok vatandaşımız da yaşamaya başladı bu güzel şehirde.

Bu insanlarımızın başta Doğu illerimizden olmak üzere birçok değişik illerden gelmeleri beni zerre kadar rahatsız etmiyor. Beni rahatsız eden, çağdaş yaşama uyum sağlamak istememeleri, İzmir'i değiştirmeye çalışmalarıdır. Kendileri gibi olmayanlara düşman gözüyle bakmaları, kaba kuvvete başvurmaları, hemşehri tutmaları...

Tam bu satırları yazarken kapımın önünde iki genç birbirine girmiş, küfredip vuruyorlar. Birkaç dakika içinde 20-25 kişi oldu gelenlerle. Kimin kime vurduğu belli değil. İşte bu, benim nefret ettiğim davranışlardan biri. İzmirli bunu yapmaz!

Neyse, esas konu İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adaylarının Bölgesel Gazetemiz Yayın Grubu Başkanı Şebnem BURSALI'nın girişimiyle gazete binasında bir araya gelmeleri ve medenice dayanışma örneği göstermeleriydi. Bu beni çok sevindirdi.

Büyükşehir Belediye Başkanı ve CHP adayı Aziz Kocaoğlu, AK Parti adayı Taha Aksoy, MHP adayı Müsavat Dervişoğlu, Anavatan adayı Gülgün Beşerler, DP adayı Haluk Güntan, SP adayı Şerafettin Kılıç ve DSP adayı Harun Öztürk, Ankara'da olduğu için mazeret bildirerek katılamadı ama, mesajını göndermiş.

Tüm partilerin adayları iddialı. Kıran kırana bir seçim geçmesi bekleniyor. Ancak; 6 adayın hepsi de birbirlerine bu yarışta başarı dilemişler, seçim sonrası kazanan adayı destekleme sözü vermşler. İşte demokrasiden anlaşılması gereken de bu değil mi? Medenice rekabet etmek, yarışı kazananı desteklemek. Küslük, kavga, küfür, hakaret yok.

İstanbul adaylarına bakıyorum da şaşıyorum. Kadir Topbaş kâh Kemal Kılıçdaroğlu'nun belgelerine yanıt vermekle meşgul, kâh Kılıçdaroğlun'a hakaretle. Kadir Topbaş tek başına yetemiyor ki Başbakan desteği de geliyor hakaretlerle.

Ankara'da durum farklı değil. Melih Gökçek, Kılıçdaroğlu'yla karşı karşıya geldi Arena programında. Birbirlerine hakaret ettiler. Sonuçta kim kazandı, ben pek anlayamadım. Melih Bey şu anda kanal kanal dolaşmakla, 264 TL tutarında erzak yardımı paketleri hazırlatmakla meşgul.

Karayalçın, yıllar önce Belediye Başkanlığı yaptığı Ankara'da tekrar aday. Ama onun aleyhine de birçok iddia var.

Kılıçdaroğlu da halkın arasında mütevazı bir daireye taşınarak halktan biri olduğunu kanıtlamaya çalışıyor. Bu arada koltuğunun altı belge dolu.

İzmir'imizin Belediye Başkan adaylarının bir kısmı da geçenlerde Fatih Altaylı'nın "Teke Tek" programına çıkarak karşılıklı tartıştılar. Küfür ve hakaret yoktu. Program sonunda da yan yana gelip tokalaştılar, kameraya gülümsediler. Bu da İzmir farkı. İzmirli olmak demek ille de yedi göbek bu şehirde doğup büyümüş olmak değildir. İzmirli olmak, kendini İzmirli hssetmektir.

Saygı ve sevgilerimle.

*********

Yerel Gazetemizden, buluşma ile ilgili notlar:


ALTI ADAYIN DA ORTAK DÜŞÜNCESİ AYNI ŞEKİLDE

Her şey kentimiz için
6 aday, hazırlanan "İzmir" pastasını birlikte kesmeden önce yaptıkları konuşmalarda şu konuları dile getirdi:

Aziz Kocaoğlu (İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı ve CHP adayı)
"İzmir Türkiye'de demokrasinin beşiğidir, bu nedenle her zaman olduğu gibi bu dönemde bütün aday arkadaşlarımızla beraber ülkemize örnek olacak bir seçim süreci yaşayacağız. Dostluklarımızı daha da kenetlenerek, İzmir'i bir adım daha öne götürmek için çabalayacağız. Tüm adayların ortak niyeti İzmir'dir. Centilmence bir şekilde, sevecenlikle, sevgiyle geçecek bir dönem diliyoruz."

DESTEĞE HAZIRIZ

Gülgün Beşerler (ANAVATAN Partisi İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı)
"Tüm İzmir'e, örnek olacak bir seçim yaşatacağımıza inanıyorum. Çünkü, bütün adaylar son derece kaliteli. İnanıyorum ki, seçimi sonlandırdığımız zaman ipi göğüsleyen taraf kim olursa olsun, diğerleri İzmir için her desteğe hazır olacaktır. Tüm aday arkadaşlarıma başarılar diliyorum."

Şerafettin Kılıç (SP İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı)
"Bu yarışın en güzel şekilde geçeceğine inanıyorum. İzmirliler'in vereceği karara hepimiz saygılıyız. Yarışın centinmenlik sınırları içinde geçeceğini biliyoruz. 29 Mart'ta yapılacak seçimleri kim haketmişse, milletin takdirini, sevgisini, onayını kim almışsa, kazananın o olmasını diliyorum."

Haluk Güntan (DP İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı)
"Seçim süreci giderek yoğunlaşıyor. Bu nedenle bizlerin bir araya gelmesine vesile olduğu için Yeni Asır'a özellikle teşekkür ediyorum. Arkadaşlarımızın hepsiyle İzmir adına gurur duyuyorum. Hepsi ülkenin yetiştirdiği değerli isimler. Hiçbirimiz seviyeyi düşürmeyeceğiz, olgunlukla kazasız belasız bir seçim süreci yaşayacağız."

Taha Aksoy (AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye başkan adayı)
"Seçim sonuçlarının çok önemli olacağına inanıyorum. Seçim sonrası İzmir'e bir hareket, bereket, değişim geleceğine inanıyorum. Sandık başına gidinceye kadar yaşayacağımız süreç, Türkiye'de demokrasinin yaşaması, yaşatılması, içselleştirilmesi, kültürümüzün ayrılmaz bir parçası haline gelmesi bakımından çok önemli. Çünkü, yetişkin tüm insanların dikkati siyasete bu süreçte çekiliyor. Siyaset büyüteç altına alınıyor. İzmir için en hayırlısı neyse o olsun."

Müsavat Dervişoğlu, (MHP İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı)
"İzmir'e has bir kültürün temsilcisi olduğumuza inanıyorum. Kıymetli adaylarla birlikte İzmir'den Türkiye'ye verilmesi icab eden bir mesaj var. Bu seçimler hem uygulanışı hem de sonuçları bakımından önemli. Çünkü, İzmir birçok konuda önderlik yapan bir kent fakat öncü ve önder olan bu kent, Türkiye'ye örnek olamamıştır. Bu seçimler, İzmir'in örnek bir kent olması yönünde önemli olacaktır. İzmir varsa biz de varız. Seçimi İzmir'e yakışan bir üslupla tamamlanacağına inanıyoruz."

Mustafa Mumcu, 20. 02. 2009 / 15:50

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..