Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

İzolasyon ve benlik

 
 
 
 
                     İzolasyon ve benlik
 
İzolasyon dönemini, evimde ailemle birlikte, “kaygı ve panikten uzak, üreterek, umutla geçirdim!...”
 
Salgın süreci ve izolasyon döneminde, evde geçen günlerimden, çok özel notlarım:
 
SEVGİLİ OKURUM; 
 
Bendenizde Covid-19 salgın döneminin tüm dünyayı etkisi altına alan zor zamanlarında herkes gibi evde kalarak, geçirdiğim izolasyon günlerinde yirmi dört saatlik zaman dilimini eğitsel anlamda el verdiğince kişisel gelişimime katkı sunmak ve salgın sonrası geleceğimi daha iyi bir yere konumlandırmak, üzerine planladım!...
 
SİZLERE, ŞÖYLE ANLATAYIM EFENDİM: 
 
KORKUNÇ KORONAVİRÜS SALGININ, hem benim hem ailemin mutlu ve huzurlu günler geçirmesi, sağlıklı yaşaması, insani gelişimi ve güzel yarınları için kimseden ayrı olmayarak, tüm insanlar gibi evimizin kapısını dış dünyaya kapatan ve diğer insanlardan uzak kalmamıza ve yaşamaya neden olan ölümcül tehdidine karşın evimde ailemle birlikte geçirdiğim zorlu izolasyon günlerinde medya işimi yurt ve dünya gündemini takip ederek, bilgisayar başında uzun saatler geçirerek ve telefon trafiği ile yaparak, yönettim. 
 
İZOLASYONUN OLMADIĞI fakat işim gereği beni çok bağlamasa da dışarıya çıkma yasak-kısıtlamalarının  belirli şartlarla- şartlarda devam ettiği günlerde ise medya işlerimi daha ziyade okuyarak, yazarak, dışarıdan haber ve bilgi toplayarak, fotoğraf ve video çekerek, yapmaya gayret gösterdim. Bütün bunların yanında ailemle birlikte bir dizi eğitim ve öğretim faaliyetlerine de zaman ayırdım...
 
ASLINDA; 
 
HERKES TARAFINDAN çok açık seçik bir biçimde görüldü ki, tüm dünyayı bir anda etkisi altına alan ve bir bütün olarak tümden insanlığın varlığını tehdit eden, öldüren ve hükümetlerce sağlık bazlı eldeki tüm imkanlar maksimum düzeyde harekete geçirilerek, kullanılmaya çalışılsa da bizleri çok hazırlıksız yakalayan ve kendi yaşamsal ve dünyasal alanlarımızı çok daraltan, sosyal hayattan izole eden, bulaştığı insanları çar çabuk ve acı bir şekilde öldürebilen ve bulaş olduğunda direkt olarak iyileştiren bir ilacı bir tedavisi olmayan Covid-19 salgın nedeniyle insanlık, her anlamda çok ciddi bir kriz süreci içerisine girdi!...
 
SÖZÜM ONA;
 
COVİD-19 SALGIN dolayısıyla dünyada yaşanan çok ciddi kriz nedeniyle insanlık, bir anda izole oldu, hayattan koptu resmen. Ve bu kötü salgın krizi süreci, ülkelerin bir yandan kendi siyasal, ekonomik, sağlık ve toplumsal dinamiklerine göre belirledikleri apansız ve amansız gelen salgından korunma ve çare arama yöntemlerini, insanlığın gündemine birincil elden sokarken, tekil olarak ta tek başına insanlar, öldüren salgından dolayı çok haklı olarak, korunmak ve önlem almak için yakın aile üyeleri, akrabaları, tanıdıkları ile vatandaşı oldukları ülkelerin kamu ve özel kurumlarıyla topluca ve organize bir şekilde işbirliği halinde hareket ederek, alınan, alınacak olan, alınması gereken kararlar ve önlemler ile hayatta olarak, sağlıklı kalma mücadelesini eldeki imkanlar ölçüsünde hatta bununda üzerinde bir gayretle çaba göstererek, salgına bulaş olmama ve bir başkasına bulaştırmamayı içeren hayati önemdeki çok geniş kapsamlı, çok önemli bir sağlık sürecini birlikte yönetmeye, yürütmeye çalıştılar...
 
SALGIN ÖNCESİ VE SALGIN SONRASI DÖNEMİ: KARPUZ GİBİ ORTADAN İKİYE BÖLÜNEN; “NORMAL VE NORMAL OLMAYAN HAYAT DÖNEMİ” OLARAK,  ADLANDIRABİLİRİZ!... : 
 
EFENDİM, insanlar tek başlarına yaşamazlar. Toplu halde bir arada yaşarlar. Bu genel durum, fizik ve ruh sağlımızın korunması yanında hayatın devamı içinde en başta gelen yaşamsal gerekliliktir. Bu tabi normalimizdir. Zaten salgın öncesi de böyle yaşıyorduk. Salgın sonrası hayat ise, bizi tersi bir duruma sürükleyerek, ister istemez virüsün bulaşma hızı ve yoğunluğu ile de doğru orantılı olarak, yaşamlarımızda topluca ve hızlıca görülen yeni yaşamsal dönüşmeye, değişmeye ve günlük hayatlarımızı değiştirmemize neden oldu.  
 
TEHLİKELİ SALGIN SÜRECİ ve izolasyon dönemini hepimiz aynı şartlar altında fakat iç dünyalarımızda ayrı yaşadık. Bu süreci birebir iliklerine kadar korkarak, ancak kendine son derece güvenerek, yaşayan birisi olarak, herkes gibi zorluklarını çok iyi anlıyorum diyorum. Bu yüzden salgın, çoğumuz için bir gün sonrasını bilememenin yarattığı belirsizlik ortamında her şeye olan güvensizlik ve gelecek için endişelenme ve hayattan ve toplumdan izole olmanın yarattığı yalnızlık duygusuyla gelen yoğun kaygı ve panik havasının yaşanmasına neden oldu. 
 
BENDENİZ İSE, salgın sürecini sükunetimi ve sakinliğimi koruyarak, ve de ailemi de yanıma alarak, önce tehlikenin dünyasal boyutunu ve büyüklüğünü gerçekçi olarak kabul ettim kendime. Sözgelimi bendeniz yaşanan bazı örneklerde olduğu gibi marketlere telaş içinde giderek, gıda ve içecek stoku yapmayı tercih etmedim. Aynı şekilde aşırı sinirlilik, gerginlik ve bezginlik ile huzursuzluk, umutsuzluk ve mutsuzluğa kapılmadım hiç. Bu iyi durum evimde ailemle birlikte geçirdiğim izolasyon günlerinde de hep böyle oldu, efendim.
 
BENDENİZ VE AİLEM İÇİN SOSYALLEŞMEK, “ÖNEMLİ, ÖZEL VE GÜZEL OLDU!... “
 
İZOLASYON DÖNEMİNDE, evimde ailemle geçirdiğim günlerimde en kolay ifadesiyle yalnızlığıma daha fazla yalnızlığı katarak, mücadele etmedim. Tam aksine kendimle barışık ve salgınla yüzleşmiş olarak, kendime çok daha fazla zamanı ayırarak, odamı ve iş malzemelerimi düzenleyerek, sık sık yerlerinde ve içeriklerinde değişiklikler yaparak, mesleğim ile ilgili iş yapmanın yanında geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkan "Işıltılı Gece" şiir kitabımı çıkarttım. Ayrıca ailemle güvende hissetmek ve birbirimize destek için birlikte özel yemek menüsü hazırlamak, ilginç şakalar, evde sinema, tiyatro izlemek, resim çizmek, müzik dinletesi, sanal müze gezisi, internetten yakınlar ve tanıdıklar ile yazılı, görüntülü konuşmalar, youtube kanalından bale gösterisi izlemek, konçerto dinlemek, farlı türden kitap ve benzeri yazılı materyalleri hem kendimiz için hem birbirimize sıklıkla okuyarak, evimizin içinde jimnastik yaparak, balkonumuzda eski günlerden ve başımızda geçen ilginç olay ve anıların sohbetlerini dillendirerek, masa üzeri oyunları tavla, okey oynayarak, evimizin bahçesine hava almaya, toprakla uğraşmaya ve kuş seslerini dinlemeye çıkarak, geçirdim, geçirdik efendim... 
 
ÇOK ÖZEL NOT : Umarım ve çok ümit ederim ki, Covid-19 Salgını felaketinin, daha fazla ölüme ve yıkıma sebep olmadan aşısı bulunur. Ve bu şekilde yeryüzünü ve iç dünyamızı terki diyar eyler. Bizde tam anlamıyla rahata ve huzura kavuşuruz.
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..