Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '12

 
Kategori
El Sanatları
 

Japon Kızları

Japon Kızları
 

Merhaba;

Sizlerle paylaştığım tabloların daha detay anlatılmasını isteyen bir arkadaşın isteği üzerine benim de çok sevdiğim Japon kızlarımdan birini yayınlıyor ve elimden geldiğince açıklamaya çalışıyorum. İsterdim ki hepsini görebilin. Fakat galeriye koymayı şu ana kadar beceremedim. Elbette bir gün başaracağım. :))

Öncelikle beğendiğim bir resimi, işlemek istediğim boyuta uygun olacak ebata uyarlayıp, çok ucuz, ama iğne işlemesi kolay bir kumaşa renkli bastırıyorum. Tabii ki baskıda orjinal renkler tam çıkmadığı için vurgulamak istediğim ve de işlemeyeceğim yerleri kendim, bazen kumaş boyası bazen de sulu boya ( yani fazla lükse kaçmadan, elimdeki boyaları değerlendirerek) ile  boyuyorum. Daha sonra fondaki renkleri  kumaş üzerinde en iyi gösterecek tonları, kimi yerde ibrişim (çamaşır ipeği) kimi yerde muline, kimi yerde de kuka ipliklerle çeşitli nakış teknikleri kullanak ( sap işi, suzeni, tekli ve çiftli cost-on , tığ ile zincir, zincir işi, çeşitli kurdelelerle çiçekler, yine kurdelelerle ağaç, tüylendirme ile çayır, bazı elyaf ve kadın çorabı eşliğinde kayalar) kullanarak resmi yeniden hayalimdeki gibi oluşturuyorum. Bazı yerlerde yosun için renklendirdiğim çeşitli durumlarda ki talaşlarıda kullanıyorum. Bazı yerlerde tahta zemin olması gerekiyor. Oralarda da ince karton üzerinde beyaz tutkalla şekillendirdiğim kağıt mendil kullanıyor ve sonra ( kuruduktan sonra) boyuyorum. Saksıları da aynı sistemle yapıyorum.

Elbiselerde genellikle çamaşır ipeği kullanınca daha göz alıcı oluyor.

Çok keyifli. Tavsiye ederim.

Şimdiden meraklılarının eline sağlık.

Sağlıkla kalın

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..