Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '06

 
Kategori
Sinema
 

JarHead

JarHead
 

Son zamanlarda izlemeye değer film bulamamaktan sıkılıyordum. DVD satıcısı arkadaşımın yanına ugradıgımda JarHead, (Kavanoz kafa: Amerikan askerlerinin saç traşlarından dolayı kendilerine taktıkları lakap) filmini buldum. Sıradan Amerikan filmi oldugunu düşündüm ama izleyecek başka alternatif olmayınca aldım ve izledim.

Film hem sıradan Amerikan filmi gibi, çünkü "Stanley Kubrick: Full Metal Jacket" filmine cok benziyor, hem de degil, çünkü Stanley Kubrick'in filminden farklı oldugu yanları da cok.

Senaryo basit olarak, 1991 Çöl Fırtınası Operasyonuna katılan Amerika'lı Onbaşı Swofford'un çöldeki günlerini anlatıyor. Swofford Amerikan ordusuna üniversiteye gidecek parayı kazanmak için katılıyor.

Film anlatmayı pek sevmem ama beni etkileyen bir sahne var. Swofford'un duşta başlayan ve tuvalette kum kusarken sonlanan rüyası... Arka plandaki Nirvana - Something in the way şarkısı...

Herkese şiddetle tavsiye ederim. Link sizi film hakkındaki bilgilere ve yorumlara taşıyacaktır. İyi seyirler

imdb: http://www.imdb.com/title/tt0418763/

 
Toplam blog
: 2
: 416
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Sargon isminin Akad dilindeki anlamı Kralların Kralı. Bu adı rumuz olarak kullanmaktaki sebep, asıl ..