Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '16

 
Kategori
Dünya
 

Kadın insan mıdır?

Kadın insan mıdır?
 

Yazımın başlığını okuyanlar, özellikle hanımlar birden irkilip büyük bir infial duyacaklardır eminim. Ne demek Kadın insan mıdır? Bu nasıl yaklaşım, nasıl soru, sen ne demek istiyorsun? diyenleri duyar gibiyim. İnanın bana bunlar benim sözlerim değil. Ben de sizler gibi ilk okuduğumda buz kesildim.

Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'da 23 Şubat'ta düzenlenen bir seminerin konusu bu söz. Kadın hakları konusunda dünyanın en geri kalmış ülkelerinin başında gelen Suudi Arabistan'da kadınlara seçme seçilme hakkı daha 2015 yılında tanındı. Şeriatla yönetilen ülkede kadınların çalışmasına izin verilmiyor, otomobil kullanamıyorlar, hatta yakın zamana kadar yanlarında erkek olmadan sokağa bile çıkamıyorlardı.

İşte bu ülkede düzenlenen bir seminerin konusu bu. Semineri düzenleyen kuruluşu ve adamın ismini yazmayacağım, zira onları meşhur etmek istemiyorum.Z aten seminerin afişinde de bu söz yazılı.

Düşünebiliyor musunuz? 90 yıl önce Aziz Atamızın sağladığı haklarla seçme seçilme, miras, tek eşlilik, eğitim, çalışma ve daha bir çok konuda batı ülkelerinden bile daha önce insan olduğumuzu kabul ettirdik.

Şimdi biri bana gelse ve insan olmaktan vazgeçer misin? dese. Herşeyimden vazgeçerim ama insan olmaktan asla derim.

Ben insanım ve İNSAN olarak kalacağım.

  

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..