Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '17

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Kadınım ben...

Kadınım ben...
 

Kadınım ben...
Doğumuyla sizi utandıran bir bebek. 
Dizinizi dövmemek için, dövdüğünüz bir kız çocuğu. 
Topraktan değil, erkeğin kaburgasından imâl bir yaratık. 
Cennetten kovulmanızın günahını yüklediğiniz günahkar. 
Namusunuzu, ahlakınızı yüklediğiniz bir yüklük. 
Sevmeyi çok gördüğünüz. 
Sevdalanıp yüzünüzü yere eğdiren. 
Ya davulcuya ya zurnacıya varan, kendi aklınca. Kurban ettiğiniz, törelerinize.

Kadınım ben...
Kuyruğunu sallayarak erkekleri tahrik eden bir köpek. 
Bir erkeğe sattığınız, büyümesini beklemeden. 
Midesinden geçtiğini öğrettiğiniz, erkeğin kalbine giden yolun. 
Pişirdiği yemeği önce erkeklere yediren, artanı kendi yiyen sizden ayrı bir sofrada. 
Tencere dipleriyle beslenen, kaşık düşmanı.

Kadınım ben...
Aklı kıt, kolay kanan, zavallı bir eksik etek. 
Kadın kimliğiyle göremediği saygıyı, kocasının kimliği nedeniyle gören. 
Belki karnındaki çocuk erkektir diye, diğer kadınların hürmetine mazhar olan,
Sokağa çıkmasını ayıpladığınız, gebeyken. 
Alıkoyduğunuz, kahkahayla gülmekten.

Kadınım ben...
Evinizde halayık, yatağınızda odalık. 
Erkek erkine terkettiğiniz, dört duvar arasında. 
Vicdanına bıraktığınız, erkek devletin. 
Hıncını çıkardığınız, ezilmişliğinizin. 
Sopayı sırtından, sıpayı karnından eksik etmediğiniz. 
Evlere kapattığınız, korumak için, 
Sokak hayvanlarından, sokak insanlarından. 
İtaati öğrettiğiniz, erkekler dünyasına.

Kadınım ben...
Yüceltmek için erkeğe benzettiğiniz. 
Özelliklerini, bir erkeği aşağılamak için kullandığınız. 
Karşılık vermemeyi öğrettiğiniz, laf atan, salyalı bir ağıza. 
Tacize uğrayınca utandırdığınız, 
Susturduğunuz, tecavüz karşısında, 
Evlendirdiğiniz, tecavüzcüsüyle, 
Çocuğunu doğurttuğunuz, tecavüzcüsünün. 
Objesi yaptığınız, küfrünüzün.

Kadınım ben. 
Dövdüğünüz, sevdiğiniz için. 
Bıçakladığınız, kıskandığınızda. 
Öldürdüğünüz, namus derdine. 
Hayalini kurduğunuz cennette bile, siz hurilerle keyif çatarken, 
Yer vermediğiniz anne olmayınca. 
Kavuşamadığınız bir sevdanın öznesi değilse eğer, değer vermediğiniz tarih boyunca.

Kadınım ben...
Aklını, iradesini, duygularını yok saydığınız. 
İnsan yerine koymadığınız bugüne kadar, 
Çığlıklarını hiç duymadığınız, işte o kadın.

Sema Güzel Kara

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..