- Kategori
- Alışveriş - Moda
Kadının market geni
Binlerce yıl öncesine dayanır kadının market sevdası. İlk avcı toplayıcı kabileler zamanında ; kadın, toplayıcı rolüyle karşımıza çıkar. Erkek av peşinde koşarken kadın meyve – sebze toplamakla meşguldür. Seçicidir, en iyisini ve düzgününü seçmek sabır işidir. Söz konusu alış verişi olunca, kadın bu işte ustadır. Öyle ki, seçmek mevzusu kadının hayattaki bütün zamanını alabilir desek, yeridir.
Siz hiç markette alışveriş yapan bir bayana dikkat ettiniz mi? Annem ve eşim beni bu konuda yeterince eğittiler. Elimde sepet peşlerinden koşarken aklıma paleolitik devirler geliverdi. Bu iş onların işiydi , peki benim bu markette ne işim vardı? Evet yıllar, erkeği kadının peşine takmayı başarmıştı. Hangi ürünlerde kampanya var, yanına hediye iliştirilmiş olanları hangi raflarda? Kadın bu soruları erkeğe cevaplatır ve cevaplarını ezberletir. Market sevdası; günümüz hanımlarının, en büyük hobisidir. Bu hobi kaynağını tarihin derinliklerinden alır. Saygı duyulması gereken bir alışkanlıktır. Zira uygulayıcıları analarımız ve eşlerimizdir.
Genlerinde alışveriş aşkı bulunur. Ceplerinde fabrika kuracak kadar para olsa, tutar o parayı alışverişlerde harcarlar. Dolapları ve rafları onlarca ayakkabı ve elbise ile dolu olduğu halde, ertesi gün hangi alışveriş merkezinde toplayıcılık yapacaklarının hayalini kurarlar. Anne olmaları ve anne adayları konumunda bulunmaları sebebiyle sürekli baş tacıdırlar.
Özellikle Anadolu’da Kibele dendiğinde akan sular binlerce yıl durmuştur. Tanrıça olmak kolay iş değildir. Pes ettirmek adetleridir. İsteğimiz, market sevdalarına alet olmamaktır.
Yukarıda geçen tarifler, hanımların tamamı için değildir. İstisnaları elbette bulunur. Lakin her şartta ayaklarının altı öpülür…