Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Kadınları tanıyacaksın..

Ben sabahın beşinde bir ojesi üzerinde parça parça olmuş tırnaklarıma bakıp bir de uğrunda öleceği kadını ilk gördüğü anı anlatan bir adamın yazdıklarını okurken.. Sen bir kadın tanıyacaksın rüyanda.. Tırnaklarıma çok baktığından sen de, ilk onunkilerin ojesiz ya da onunu da ipek gibi örten uçuk pembe ojeli tırnaklarına aşık olacaksın.. Benim tırnaklarım tutunmaya yetmeyecek ılıklaşıp kayganlaşan imgeleminin bir ucuna.. Bir anda kaldırdım başımı kitaptan.. Böylesi anlatılmak her kadına gitmez.. Bana gitmez böylesi demek her kadını acıtır.. Onun da zihninden öylece kaydı tanıdığı bütün kadınlar "onu" gördüğünde, bir an, yalnızca bir an, onları sayısı belirsiz karmaşık bir yığın haline getirdi ve yan yana uzandığı bütün kadınlardan bir anda kurtulmak için bir göz açıp kapaması yetti.. Artık bütün şiirler, ne duyduğunu dünyayı baştan başa binlerce kez dolaşmaya yetecek kadar cümlenin anlatmaya yetmemesinin ne demek olduğunu anlatacak bütün his tahlilleri bir kadının elbisesinden buluyordu var oluşunu.. Benim hangi elbisem kayaları döven dalgaların köpükerinin beyazlığını anımsatacak kadardı sana?
Sen kadınlar tanıyacak ve belki onların biri için böylesine okurken bir diğer kadının yüreğini paramparça eden cümleler yazacaksın -belki de yazdın kimbilir-..
Ben böylesi kitaplarda yücelmişliğin ne demek olduğunu bir kez daha bilip.. Bir aşk öyküsünü bir erkekten dinlerken, sevilen kadının tasvir edildiği her sıfat tamlamasının tamlananı yerinde sendeki ben olmayı dileyeceğim, senin bir başkasına benden bahsedişinde geçmesini dileyeceğim onlarca sıfat var..
Ama insan.. Seninleyken "o" olamıyor bir türlü, o kadar tanıyor ki sendeki kendini..
Olsaydım bilirdim..
Bir başkasında tanıyabileceğim o kadar çok "kendim" var ki.. Ve sendeki kendim istediğim kendim olamadığında, tatmin edilmesi gereken benliklerime hep daha fazla rüşvet vermem gerekiyor..
Senin kadınlar tanıyacağını düşünüp sabahın beşinde düşmanlaşıp savaşkan bir hal alıyorum..
Tanıma..
O kadar çok kadın var ki..
Birine mutlaka bunları söylersin...
...
...
..

 
Toplam blog
: 12
: 425
Kayıt tarihi
: 04.12.08
 
 

Yazdıklarımın yarısı kadar yaşayabilmek. O kadar da iyi yazmam halbu ki değil ki yaşamak sanat olsun..