Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '21

 
Kategori
Blog
 

Kalbe mektup.

 

Merhaba kalbim bu satırları yazmamın sebebi, durgunluğundur. Hayat seni

Çok mu yordu? Birinde mi son buldun? Bir durgunluk gelmiş sana. Eski heyecan

Yok olmuş sende. Ya da bana öyle geliyor. Karşı kıyılarda ses seda yok sanırım? Olsun

Üzülme sağlıklısın ya ona bak sen. Belki sana teselli ediyormuşum gibi, gelebilir sözlerim,

İnan ki değil, çünkü biliyorum ki, teselli edilemezsin. Bu günlerde ağır gelmeye başladın sol yanıma. Sağda mısın? Solda mısın? Onu da bilmiyorum ya neyse. Deprem oluyor sanki sen de, bu da bedenime sancı yapıyor. O yüzden ağır geliyorsun. Sen gidersen yaşayamam ki ben. Lütfen gülme ciddiyim. Sen varsan ben de varım. Yoksan ben de yokum. Tek kendini düşünmemelisin. Sen ne yaşıyorsan ne hissediyorsan, bana da o yansıyor. Taşıyıcın benim unutma. Şöyle düşünürsün şimdi, -aman! İyi ki beni taşıyorsun. Her dediğini yapmak zorunda mıyım? Tabi ki hayır. Ama, hem senin için, hem de kendi sağlığım için, söylüyorum. Biliyorsun ki beden sağlığımız yok. Sen iyi ve sağlıklı ol ki, bende sağlıklı olayım, sağlığımızın değerini bilmeliyiz. Nice bedeni sağlıklı fakat bedeninde taşıdığı kalbi bozuk insanlarımız var. Hep kötülük yapmaya meyilliler ve kafalarındaki et parçası bile bozuk. Bana kızma olur mu? Sayende yaşıyorum çünkü.

Biliyorum çok çekiyorsun. Bir hatırlatma yapmalıyım, bu âleme neden geldiğini sakın ha unutma. Aklında bulunsun ki, gaflete kapılıp şeytana ve nefsine uyup isyan etmeyesin. Bak kalbim, bedenin pek fazla işlev görmese de sen, beyin bir uyum içerisindesin yani bedene gereksinim duyulmaz. Beyin ile senin işlevin yeter çünkü. Misal beden var, beyin kalp yok. O zaman o beden bir işe yaramaz. Düşünsene beden hep hayırsız işler yapıyor neden peki? Kalp ve beyin kötülük yaptırıyor. Sana bir şey diyeyim mi? Beynim ve sen kötü olacağına bırak uzuvlarım işlev görmesin. Ben böyle düşünüyorum sen de düşün… Pozitif düşünmek her zaman iyidir. Gerçi bazı insanlar bu tür düşüncelere sahip olan insanlara polyanna diyorlar, olsun ben bana iyi gelen polyannacılığı seviyorum. Seni kıran çok olur. Oldu da. Kırıldın diye üzülme, yaşadıkların ile ders çıkar ve bir daha aynı kişilere güvenme inanma pekte samimi olma. Yaralanmalar olur. Bu seni yıldırmasın aksine kamçılasın. Hemen yıkılma bir darbeyle. Sıkı tutun hayata, ne kadar pamuk ipliğine bağlı olsa da. Tut ucundan bırakma, ben de varım siz ne kadar görmezden gelirseniz gelin. Buradayız yaşıyoruz diyebilesiniz, tıpkı diğer engellilerin kalpleri gibi, onlarında bedenleri suskundur… Lakin kalpleri çığlık çığılığa bağırır biz de varız şu hayatta, görebilene tabi. Aslında gözlerimize baksalar kalplerimizi yani sizleri görecekler de, bazı insanlarımız çok güzel görmezlikten geliyorlar. Ey kalbim dinle. Sözlerim sana ve diğer engel tanımayan kalplere. Bizler savaşçıyız. Yüce ALLAH bizleri dünya ya birer örnek olarak getirdi. Bazı insanlar ibret diye biliyorlar. Hoş ibret bile alamıyorlar, bizi görüp çok şükür deme ile olmuyor. Sen alkol sigara iç sonra bir engelliyi görünce şükür et. Madem şükür ettin o şükürün hakkını vereceksin. Yüce ALLAH sormaz mı? Engelli kulumu görünce şükürler olsun sana ALLAH‘ım dedin, İyi güzel, sana verdiğim sağlığın neden değerini bilmedin? O şükür sana hak mı? Değil mi? Diye düşün. Biz engellileri görünce şükür eden, ama kendi sağlığını hiçe sayan insan! Biz engelliler ibret değil, örnek alınmak isteriz. Sen de örnek ol kalbim. Benim gözlerime bakanlar, yılgın bezmiş bir kalp değil, yaşamayı seven, ne zorlukla karşılaşırsa karşılaşsın, her ne olursa olsun kendisiyle barışık diri bir kalp göster onlara ki

Onların kalpleri de seni örnek alsın. İçlerinde bozuk kalp taşıyanlar

Varsa sayende düzelir belki. Gözlere bakma meselesi, bizim için,

Geçerli değil, başka engelli arkadaşlarımız için de geçerli.

Seversin sevilmezsin, bunu dert edinme. Engelli bedenlere sahip

Olan kalplere özgü bir şey değildir. Nice engelsiz bedenli kalpler

Var seven ama maalesef sevilmeyen. Sen de olanın kıymetini bil.

Şuan bir sevginin sahibisin. Sevilmesende, sen sev onun kalbinin

Yerine. ALLAH’danümit kesilmez. Gün gelir o kalpte seni sever kısmetse.

Ya sabır çekerek dayanacaksın. Sana bu engel ne eziyet ne de cezadır.

Seni seven sevgilinin bir hediyesi olarak kabul edeceksin ve bunu nimet

Olarak düşüneceksin. Bu dünya ebedi değil, günü ve zamanı gelen sevgiliye

Gidecek. Hani derler ya insanlara kalbini ferah tut diye, ben de sana

Diyorum kendini ferah tut kalbim. Sakın ola beni yarı yolda bırakma.

Herkes beni mutlu görüyor. Mutlu biliyor. Bozmaya kalkma, bozmaya

Çalışanlara da izin verme. Sakin kendi halinde bir kalp ol. Kırılsan dahi

Kırıcı olma. Kötülük saçan kalplerden uzak dur. Sen de kötülerle takıla takıla kötü kalp

Olursun sonra. Ha kötü kalp olmuşsun ha ölü bir kalp olmuşsun, hiç fark etmez.

 

Senden bir tek isteğim var. Sana değer vermeyen kalplere hak ettiğinden fazla

Değer verme. Sen hissedersin hangi kalp doğru hangi kalp yanlış. Ona göre

Davranış sergilersin. Biliyorum biraz zor olabilir fakat, her zaman zoru başarmak güzeldir.

Her kazandığın zafer güçlendirir seni. Önündeki engelleri daha güçlü daha bilinçli

Olarak aşarsın. Zayıf görünmekten kaçın. Eğer karşında fesatlık dolu bir kalp var ise,

Zayıflığın onu sevindirecektir. Yardım sever ol. Cimrilik yapma, elindekini paylaş.

Sevmediklerinden verme sevdiğin şeyleri ver öteki kalplere. Bazı cimri kalplere

Örnek olursun böylelikle. İçindeki merhameti daima koru, hiç kimse senden alamasın onu. Hazinenmiş gibi, sakla içinde. Çokta merhamet hissini gösterme, hissini istismar edici kalplerle

Karşılaşabilirsin, dikkatli olman gerek. Annelik nasıl bir duygudur bilemeyebilirsin,

Yine de çocukları sev, onlar bedeninle alay etseler bile kızma kırılma onlara. Aileleri hatalı bu konuda, çocuklar değil. Onlar masum birer melek. Bir yerin acırsa, kendini teselli etmeyi öğren. Başka şeylerde teselli arama, sensin teselli yine sana. İstersen haykır bağır çağır ama, başkalarını üzmeden yap bunu. Zaten herkesin bin bir türlü derdi var. Bir de seni düşünüp dert edinip üzülmesinler. Güçlüler yalnız ağlar. Beni yanlış anlama ağlamak zayıflık değildir. Rahatlatır insanı ağlamak. İnsanlar bilmez neye ağladığını. Çok azdır derdini üzüntünü bir kalple paylaş. Her insanla da paylaşım olmaz. Kalpleri kötü niyetli olabilir. O yüzden tek başına ağlamayı seç. Bir insanın kalbi ne ise, gözlere de o yansır. Sen hep iyiden dürüstlükten yana ol.

Benim gözlerime de o yansısın. İçinde ne fırtınalar kopuyor çok iyi bilirim, hani bir laf vardır, kan kus kızılcık şerbeti içtim de. Neyse sen bana aldırma. Nasıl rahat ediyorsan

Öyle davran. Senden ricam kendini rezil etme. Bana yakışan davranış biçimini sergile.

Kendini diğer kalplere güldürme. Sende biliyorsun, bazı insanların kalpleri zayıf görünenleri

Ezmeye çalışır. Buna izin verme. Dost gibi, görürünüpte iyi davrananlara aldanma. İyi

Davranırlar. Sen bir sırrını söylersin, gider ona buna anlatırlar bir de utanmadan. Hiç sıkıntı

Hissetmeden gelir seninle ağlarlar. Kimseyle çok samimi olma, mesafeni koru. O zaman da

Kendini beğenmiş diyecekler, aldırış etme, varsın kendini beğenmiş olayım, sen kendi biliyorsun

Ya o sana yeter.

 

Engelli bedenlerdeki engelsiz kalplere sevgilerimle. Rukiye Türeyen

 
Toplam blog
: 55
: 263
Kayıt tarihi
: 31.05.17
 
 

Rukiye TÜREYEN kimdir.     1980 yılında Sakarya'da doğmuştur. Üç aylıkken geçirdiği menenjit hast..